Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Jag som är född i slutet av 60-talet är uppvuxen i en tid när nästan ingen använde BH alls. Jag var nog 20 när jag köpte min första.

Låter som en närstående (kvinnlig, givetvis) släkting till denne som gjorde ovanstående korkande uttalande... Denna kvinna, som förvisso är 50-talist, har åtminstone under min livstid aldrig ägt en BH och säger sig själv aldrig använt någon av bygelvariant, någonsin. Hon har dock bara haft typ 75B i storlek om hon hade haft någon, men ändå... Så lite komiskt att den andra släktingen gjorde det uttalandet mot mig, inser jag nu. :banghead:
 
Ja byglar är djävulens (eller männens kan gå på ett ut höll jag på att skriva) påfund. Hårda jäkla metallgrejer som ska TRYCKA upp tuttarna till hakan så ingen (man) ser att en har hängbröst. För ojoj om man råkar ha hängbröst! Det är nog värre än döden det. Och jag får börja hala in dom vid knäna typ...
Jag använder bara mjuka BH:ar som ändå ger stöd, annars får jag ont i axlar/rygg/nacke. Mest sport. Men nu har jag hittat en supermjuk på Kappahl för större byst och den är bra.
Jag är tacksam över dessa eventuella män så jag kan få mina byglar. Oavsett hängbröst eller inte är det rätt nice med en rejäl push up, inte för att jag anser att brösten rent estetiskt behöver knuffas åt ett eller annat håll utan för att de sitter helt (helt!) stilla där de är, något jag inte upplevt med andra bh:ar :)
 
Låter som en närstående (kvinnlig, givetvis) släkting till denne som gjorde ovanstående korkande uttalande... Denna kvinna, som förvisso är 50-talist, har åtminstone under min livstid aldrig ägt en BH och säger sig själv aldrig använt någon av bygelvariant, någonsin. Hon har dock bara haft typ 75B i storlek om hon hade haft någon, men ändå... Så lite komiskt att den andra släktingen gjorde det uttalandet mot mig, inser jag nu. :banghead:
Den där släktingen låter lite konstig, minst sagt. Jag hade förmodligen, bara för att, slutat använda bh vid varje träff med denne. Bara för att jag kan.
 
Nu har jag som asiat inte särskilt mycket att komma med, men hemma går jag alltid utan BH eller om jag går till affären eller liknande. Har jag BH så är det mest för att kläderna ska sitta snyggare eftersom de är gjorda för folk med bröst av en annan dimension än jag :meh: Så länge inte någon kör upp sina nakna/halvklädda bröst i ansiktet så herregud ja - det senare med hänvisning till män med sina håriga ibland svettiga bringor på bussar och tunnelbanor :yuck:

Fascinerande hur sexualiserade, och kontroversiella ffa bröstvårtor, är. Kommer ihåg hela krisen runt Beyonce (tror jag det var?) Som råkade visa ena bröstvårtan i pausen i Super Bowl för ett antar år sedan. Gudars vilken röra. Bröst är ju dessutom inte alltid erogena zoner för alla kvinnor. Däremot är de nödvändiga biologiskt för fortplantning och som sådana helt naturliga.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_bras

Inte undra på att radikala feminister brände sina BH - för kontext i samband med en Miss America tävling. De brände även falska ögonbryn, städmoppar, kastruller och annat i en 'Freedom thrash can.' Och sedan blev det en kliché. https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_America_protest Vore kanske en bra hashtag #@burningbras tillsammans med @metoo
 
Nu har jag som asiat inte särskilt mycket att komma med, men hemma går jag alltid utan BH eller om jag går till affären eller liknande. Har jag BH så är det mest för att kläderna ska sitta snyggare eftersom de är gjorda för folk med bröst av en annan dimension än jag :meh: Så länge inte någon kör upp sina nakna/halvklädda bröst i ansiktet så herregud ja - det senare med hänvisning till män med sina håriga ibland svettiga bringor på bussar och tunnelbanor :yuck:

Fascinerande hur sexualiserade, och kontroversiella ffa bröstvårtor, är. Kommer ihåg hela krisen runt Beyonce (tror jag det var?) Som råkade visa ena bröstvårtan i pausen i Super Bowl för ett antar år sedan. Gudars vilken röra. Bröst är ju dessutom inte alltid erogena zoner för alla kvinnor. Däremot är de nödvändiga biologiskt för fortplantning och som sådana helt naturliga.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_bras

Inte undra på att radikala feminister brände sina BH - för kontext i samband med en Miss America tävling. De brände även falska ögonbryn, städmoppar, kastruller och annat i en 'Freedom thrash can.' Och sedan blev det en kliché. https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_America_protest Vore kanske en bra hashtag #@burningbras tillsammans med @metoo
Miley cirus var med på nån show å kommenterade just detta att folk e rädda för bröstvårtan. Hon visade jätte mycke bröst i den showen men sa att ingen störde sig för att hon hade nipplecovers.
 
Enda gången jag ens brytt mig om bh eller inte bh var när jag hade en lärare som alltid, verkligen alltid, slängde sina bröst på sidan av ansiktet på sina elever när hon skulle hjälpa dem. Då önskade jag att hon hade använt bh faktiskt. Jag uppskattar inte andras kroppsdelar i mitt ansikte om jag inte har okejat det först oavsett vilken kroppsdel det än är och oavsett vilket kön kroppsdelsägaren har. Annars tittar jag inte på folk så närgånget att jag ens har funderat på om de har eller inte har bh på sig och jag kunde inte bry mig mindre om hur andra väljer att göra.
Personligen började jag använda bh först som vuxen, när jag växte upp använde "ingen" bh. Nu använder jag bh dagtid till 99,99%. Jag trivs helt enkelt inte utan men jag skulle heller inte fortsätta använda någon jag finner obekväm.

Jag blir förvånad över att din släkting ens kunde se att du var utan bh. Hur närgången är hen egentligen? Det hade jag tyckt var obehagligt.
 
Jag växte upp på 80-talet (född 1972) och då fanns det ö h t inga Bh att få tag på. Vilket var väldigt plågsamt för mig som är storbystad och fick byst tidigt. Så jag har förstört mina till stor del p g a ridning och andra aktiviteter utan stöd.

Tycker inte det är skönt att gå bh-lös, jag sover med linne med inner-bh också. Nu är de i storlek 75 DD/E, och med åldern kommer gravitationens påverkan.

Vad gäller TS tror jag du ska försöka tänka om i livet, "rättigheter" hör inte hemma i diskussionen alls. Jag tror du tjänat mycket på att istället tänka "jaha, så tycker du - undrar varför du har odlat den åsikten?". Tror både du och omgivningen tjänat på en omställning av hjärnan och lite "utanför-boxen-tänkande".
 
Låter som en närstående (kvinnlig, givetvis) släkting till denne som gjorde ovanstående korkande uttalande... Denna kvinna, som förvisso är 50-talist, har åtminstone under min livstid aldrig ägt en BH och säger sig själv aldrig använt någon av bygelvariant, någonsin. Hon har dock bara haft typ 75B i storlek om hon hade haft någon, men ändå... Så lite komiskt att den andra släktingen gjorde det uttalandet mot mig, inser jag nu. :banghead:
Är din andra släkting också född på 50 -talet?

Just bh-användandet genom tiderna tycker jag är intressant eftersom bh:ns vara eller icke vara speglar samtiden så mycket.
Kan skilja sig mycket mellan generationerna.

Hoppas verkligen vi kommer till tiden då kvinnan själv får välja om hon ska ha bh eller ej utan att omgivningen ska lägga några värderingar i det
 
Jag är tacksam över dessa eventuella män så jag kan få mina byglar. Oavsett hängbröst eller inte är det rätt nice med en rejäl push up, inte för att jag anser att brösten rent estetiskt behöver knuffas åt ett eller annat håll utan för att de sitter helt (helt!) stilla där de är, något jag inte upplevt med andra bh:ar :)
Och jag vill ha byglarna för att det på mig är skillnaden mellan att bh:n kan sitta bekvämt i underkanten på brösten eller inte. :)
 
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH......Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?

Jag har A-kupa och folk blir förfärade när jag går utan BH :rofl:
Folk är dumma i huvudet. Det är klart du kan gå utan BH. I vilka sammanhang det än må vara!
Du ska ha BH när du vill ha BH. :D:bump:

Jisses :crazy:
 
Jag går ofta utan bh. Har knappa A-kupan så det känns onödigt med bh. En del plagg sitter snyggare när jag har lite extravaddering över brösten. På jobbet och vid träning har jag alltid bh för trots att de är små kan de skumpa och det tycker jag inte om. Obehaglig känsla helt enkelt. Hemma går jag utan. Och jag är hemma mycket.
 
Är din andra släkting också född på 50 -talet?

Just bh-användandet genom tiderna tycker jag är intressant eftersom bh:ns vara eller icke vara speglar samtiden så mycket.
Kan skilja sig mycket mellan generationerna.

Hoppas verkligen vi kommer till tiden då kvinnan själv får välja om hon ska ha bh eller ej utan att omgivningen ska lägga några värderingar i det

Nej, den som sa det är född tidigt 60-tal...

Låter rimligt att det i mångt och mycket är en generationsfråga!
 
Jag går ofta utan bh. Har knappa A-kupan så det känns onödigt med bh. En del plagg sitter snyggare när jag har lite extravaddering över brösten. På jobbet och vid träning har jag alltid bh för trots att de är små kan de skumpa och det tycker jag inte om. Obehaglig känsla helt enkelt. Hemma går jag utan. Och jag är hemma mycket.

Mina är som sagt små men jag skulle aldrig vilja träna utan sport-BH, det är inte behagligt när de slänger hit och dit :D
 
Jag har 65 G-H. Jag fullkomligt hatar att gå utan bh. Har alltid gjort sen jag började. På den tiden och många år fram så höll jag mej ändå till b-kupa men tyckte ändå det var obehagligt. Går numera helst i en bra sport-bh. Kan knappt rida i vanlig längre utan måste ha sport. Under kläder där man inte ska ha bh försöker jag prångla till det så jag kan ha bh om det går att lösa snyggt. Slänger bara av mej bh:n hemma framför Tv:n. Kan inte förstå hur man kan vilja gå utan. Det gör ont och är i vägen (men skulle aldrig vilja ha mindre). Vad andra gör skiter jag i, så länge jag slipper få dom i ansiktet.
 
Vad gäller TS tror jag du ska försöka tänka om i livet, "rättigheter" hör inte hemma i diskussionen alls. Jag tror du tjänat mycket på att istället tänka "jaha, så tycker du - undrar varför du har odlat den åsikten?". Tror både du och omgivningen tjänat på en omställning av hjärnan och lite "utanför-boxen-tänkande".
Amen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp