Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Hahahaha!
Vilken kul släkting. Klart alla tuttar får hänga fritt i den utsträckning tuttbäraren vill!
Själv har jag rätt stora, F-kupa typ, och jag har haft "riktig bh" med bygel osv EN gång i år. Har i stort sett alltid någon topp/bralette/dylikt, även vid ridning.
 
Jag kommer ärligt talat inte ihåg när jag använde BH sist. Jag tycker att det är svårt att hitta rätt storlekar, och när jag väl hittade rätt så gick jag upp några kilon, så de passar ju inte längre...

Nä, de få gångerna jag använder BH så är det sportBH, och då främst vid träning eller på jobbet där jag gärna vill ha så liten byst som möjligt. Ett tag var jag väldigt korthårig, hade en 2 storlekar för liten sportBH så att folk inte direkt såg att jag var kvinna. Det var en härlig tid!

Om någon tar illa upp så är det deras problem. De ska vara glada att jag överhuvudtaget täcker överkroppen varma sommardagar. Skulle någon säga till mig att använda BH så skulle nog linnet ryka med. Ingen bestämmer vad jag har på mig!!
 
Kanske dags för din släkting att flytta till Iran med sin moralpolis, Saudiarabien med sitt burkatvång eller varför inte till de delar av Afganistan där talibanerna härskar.
Jag äger 1 (en) BH och den används mycket sparsamt. Iofs har jag små bröst så det kanske är ok enligt din släkting :grin:
 
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH. Aldrig i "officiella" sammanhang som i skolan, på jobbet etc. Däremot när jag bara är hemma, i stallet, om jag bara ska in och handla något snabbt på Närlivs eller om jag typ ska jobba i trädgården/röja någonstans hemma eller dito hemma hos äldre släktingar. Alltså mer "inofficiella" dito där få eller inga annan ser mig.

Ovanstående fick släktingen att bli fullkomligt rasande. Det var ju helt moraliskt förkastligt, och rent av sexuellt stötande att någon med min BH storlek gick utan BH! Om man hade mindre byst, säg A-B kupa, då var det helt okej att göra det, men hade man större än typ C kupa då skulle man alltid gå i BH så fort man var utanför dörren, för annars var det fruktansvärt stötande för omgivningen, och risken för att utsättas för sexualbrott ökade lavinartat, även om det så var mitt på blanka dagen. Jag höll ju givetvis inte med om detta.

Är lite intresserad av vad ni Bukefalister anser om detta. Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?

Självklart är det okej! Det är upp till var och en. Jag kan tycka att de som hävdar att det skulle vara sexuellt om en går utan BH är väldigt korkade.
 
Jag har 95C så ingen jättebyst men jag gillar att låta tuttarna vara fria! Kan rida eller åka till affärn utan BH. Dock har jag sällan tight linne när jag är utan BH utan lite mysigare tröja istället :)
 
Oj, då var det alltså inte bara jag som rynkade lite på näsan åt hens åsikter...:cool:

Nej, för jag har liksom inte ens reflekterat över det tidigare (läs: i "inofficiella sammanhang). Det skulle aldrig falla mig in att gå utan BH typ i skolan, eller än mindre på typ fester och "finare" tillställningar. Det känner jag mig absolut inte socialt bekväm i. Men liksom om jag t.ex. ska åka och hjälpa en äldre släkting att städa lägenheten, och förövrigt är klädd i en sån där tjockare "profil-trycks" T-shirt, lösa jeans med uppkavlade ben och en laidback-munkjacka, har tanken aldrig ens slagit mig att jag borde ha BH på mig. :confused: För min storlek till trots, är det faktiskt rätt bekvämt att vara utan BH....
 
Alltså - för en del av oss kvinnor är BH ett djävulens redskap.

När jag var yngre använde jag BH på jobbet och ofta knäppte jag upp den i bilen på väg hem och tråcklade ut den genom ena ärmen :laugh:

Numera har jag bara ett bröst ocjh har bestämt att eftersom det inte finns BH för endast ett högerbröst så slipper jag :banana:
 
Alltså - för en del av oss kvinnor är BH ett djävulens redskap.

När jag var yngre använde jag BH på jobbet och ofta knäppte jag upp den i bilen på väg hem och tråcklade ut den genom ena ärmen :laugh:

Numera har jag bara ett bröst ocjh har bestämt att eftersom det inte finns BH för endast ett högerbröst så slipper jag :banana:
Ja byglar är djävulens (eller männens kan gå på ett ut höll jag på att skriva) påfund. Hårda jäkla metallgrejer som ska TRYCKA upp tuttarna till hakan så ingen (man) ser att en har hängbröst. För ojoj om man råkar ha hängbröst! Det är nog värre än döden det. Och jag får börja hala in dom vid knäna typ...
Jag använder bara mjuka BH:ar som ändå ger stöd, annars får jag ont i axlar/rygg/nacke. Mest sport. Men nu har jag hittat en supermjuk på Kappahl för större byst och den är bra.
 
Herregud, att folk orkar! Snacka om att ha kvarlegad kvinnosyn om att man anser att folk måste skyla sig bara för att man har vissa "attribut" :grin:.

Jag har bh ibland och går utan ibland. Eftersom jag har en piercing i bröstvårtan så är det en dålig och potentiellt smärtsam upplevelse att vara utan bh om jag till exempel har något stickat på mig, så där är valet rätt självklart ;).

Om folk anser att jag lockar män i fördärvet så har de iaf haft vett att låta bli att säga det till mig :p.
 
Gör som du vill. Själv tycker jag att det är obekvämt när tuttarna hoppar runt och rör sig. Vill att de ska vara stilla och inte hoppa rundor. Inte bekvämt helt enkelt trots att jag "bara" har C-kupa. Ogillar att springa utan sport-BH (hopp-hopp-skutt-skutt... inte skönt alls!). Sen tycker jag ju att det är finare när de inte hänger men det är ju upp till var och en vad man tycker är fint och vad man vill ha på sig. Det är ju faktiskt inte så att man finns till för att se fin ut för andra. Gör som du vill!
 
Försöker förstå vad din släkting har med din klädsel eller dina bröst att göra, men finner inga rimliga svar.
Som jag sagt tidigare: Du borde nog slå dig lite fri från din familj, bli vuxen och stå på egna ben! Bor du fortfarande hemma? Jag säger: flytta och vidga ditt umgänge.
 
Borde inte risken att utsättas för sexualbrott ÖKA om man har en rejäl push-up?
Jag trodde de flesta pilska gubbar man möter på stan föredrog det framför oreglerade hängpattar.
Men kanske bara jag som fått det om bakfoten?
Ha ha! Ja det var det enda jag tänkte på :laugh: Jag kan nästan skämmas bara jag går hemma utan BH, sådan katastrof är det.
/Storbystad med hängpattar
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp