Bukefalos 28 år!

Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Mumin_79

Trådstartare
Finns det fler här? :)

Varför började du äta Raw food inspirerat?

Äter du helt Raw food baserat? Om inte, vad äter du för slags mat för övrigt?

Har det gjort någon skillnad i ditt liv? Hälsomässigt eller för övrigt?


Mumin
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Jag vill gärna börja, men vet inte riktigt om jag skulle klara det. Hur gör man för att fasa in raw food på bästa sätt? Jag har sedan två månader slutat äta kött och det har fungerat jätte bra. Saknar inte kött alls.

Ni som äter raw food, äter ni enbart vegetariskt eller äter ni även råbiff och sånt?
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Började äta raw innan jag visste att konceptet fanns :). Det är ju så logiskt, det vet ju alla, om man kokar grönsaker längre så försvinner mer av näringen.

Dessutom är jag lat när jag är uttråkad, så lättare att slippa koka saker :). Men också väldigt engagerad inför utmaningar, och det är jätteroligt att laga mat när man har specifika begränsningar - sånt får inspirationen att flöda tycker jag.

Sen började trilla över lite raw på internt, ännu mer inspo!
Mina favoritsidor är My New Roots och Råvarubutiken :).

Är ingen heltidsraw, kanske 5-25%?

Min mat består av raw, vegan, vegetariskt och kött. I perioder inget kött. Men med den röda tråden att jag föredrar det enkla, det lokalt producerade, och det djuretiskt producerade.

Jag känner i kroppen att den mår bättre när jag har en "seriösare" kosthållning, och sämre när det blir mycket pizza. Logiskt :).
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Åh så trevligt med en raw-tråd! :d

Jag kör inte hardcore, men äter väl...tja, kanske 40% raw i veckan just nu. Det går smidigt bara man får in vanan och jag mår verkligen jättebra på den typen av mat.

Sedan är det ju bekvämt att bo i storstad också, och kunna välja färdiglagad rawfood på lunchen. Det underlättar. :D

http://www.rawfoodrecept.com/
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Jag vill gärna börja, men vet inte riktigt om jag skulle klara det. Hur gör man för att fasa in raw food på bästa sätt? Jag har sedan två månader slutat äta kött och det har fungerat jätte bra. Saknar inte kött alls.

Ni som äter raw food, äter ni enbart vegetariskt eller äter ni även råbiff och sånt?

De som kör 100 % RAW är helt veganer i sin kost men många äter Raw till 60-80% av de som kör rätt hard core också :)

Jag äter vegansk varm mat och fisk, skaldjur och ägg just nu. Uteslutit gluten, mjölkprodukter ( lite smör mycket sällan) och socker samt alla tillsatser etc. Men målet är mindre och mindre animalier för mig.


Jag läste på internet och receptsidor, följer bloggar och RAW sidor på facebook och har köpt massa kokböcker :)

Mumin
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Började äta raw innan jag visste att konceptet fanns :). Det är ju så logiskt, det vet ju alla, om man kokar grönsaker längre så försvinner mer av näringen.

Dessutom är jag lat när jag är uttråkad, så lättare att slippa koka saker :). Men också väldigt engagerad inför utmaningar, och det är jätteroligt att laga mat när man har specifika begränsningar - sånt får inspirationen att flöda tycker jag.

Sen började trilla över lite raw på internt, ännu mer inspo!
Mina favoritsidor är My New Roots och Råvarubutiken :).

Är ingen heltidsraw, kanske 5-25%?

Min mat består av raw, vegan, vegetariskt och kött. I perioder inget kött. Men med den röda tråden att jag föredrar det enkla, det lokalt producerade, och det djuretiskt producerade.

Jag känner i kroppen att den mår bättre när jag har en "seriösare" kosthållning, och sämre när det blir mycket pizza. Logiskt :).


Jag började med gröna drinkar, helt omedveten om kosten men blev nyfiken när de gav sådana otroliga resultat rent hälsomässigt :D Ja det är inte så konstigt egentligen att kosten påverkar hur vi mår men det är mycket folk som tror att den inte spelar så stor roll som den faktiskt gör. Jag brukade vara en av dessa :o

Mumin
 
Sv: Raw food entuaster till 1- 100 % Våran mattråd.

Åh så trevligt med en raw-tråd! :d

Jag kör inte hardcore, men äter väl...tja, kanske 40% raw i veckan just nu. Det går smidigt bara man får in vanan och jag mår verkligen jättebra på den typen av mat.

Sedan är det ju bekvämt att bo i storstad också, och kunna välja färdiglagad rawfood på lunchen. Det underlättar. :D

http://www.rawfoodrecept.com/

Åh det kan jag tro, jag skulle ge mycket för att få färdig lagad RAW till lunchmat :p Får nöja mig med salladsbaren och hoppas på att de kör bra råvaror ;-)

Mumin
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 411
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 351
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp