Bukefalos 28 år!

Recept på koksaltlösning

Karzta

Trådstartare
Är det nån som har recept på koksaltlösning. Vore jättesnällt om nån ville ge mig det. :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Flummflicka skrev:
Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!

Jag har lärt mig att vattnet skall kokas upp och ´sedan svala och att man DÄREFTER ska hälla i saltet.. Mängden har jag inte i huvudet, men har det uppskrivet på andra vångingen *orka! ;)*

/K.A
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Det ska vara 9 g/l precis som axel skrev, och 9 g är ungefär 1 tsk. 2 tsk blir alldeles för starkt...

:idea: Tips! Använd sökfunktionen, det finns många sådana här frågor om just koksaltlösning.
 

Liknande trådar

Mat Kom på att jag bara ätit kålrot som rotmos så vill ha olika recept på kålrot och vad som kan vara gott till det receptet.
Svar
8
· Visningar
392
Senast: Farao
·
Mat Varje år får jag ett gratis paket saffran till jul och nu har jag en samling. Så era bästa, hyfsat enkla men väldigt goda recept? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 935
Senast: Soapbubble
·
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 346
Senast: FrDrake
·
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp