Bukefalos 28 år!

Registrera ponnt med tyskt pass i TDB

Beauty Harmonie

Trådstartare
Jag har en ponny med tyskt pass som jag tänkte lägga till i TDB. Problemet är att han har ingen tävlingslicens som man kan söka upp hästen på utan jag måste skriva i allt för hand. Jag är då inte spéciellt bra på tyska och förstår inte ens hälften av alla olika nummer som man ska fylla i. Någon som kan hjälp mig med vart i passet man hittar dessa nummer?
Stamboksnummer
Fei-Passnummer
Ueln
Utlänsktregnr ( är detta samma som registreringsnummer?)


Han har även okända förälrar, räknas rasen som tyskt ridponny då eller är han okänd ras? Tack på förhand!
 
Sv: Registrera ponnt med tyskt pass i TDB

Stamboksnummer: Har ponnyn endast om det är en godkänd hingst eller ett sto som har varit i avel.

Fei-Passnummer; Endast om du har ett speciellet FEI-pass. Det är motsvarande en tävlingslicens för internationell tävling kan man säga.
Ueln: Kan stå på framsidan av passet och består av en lång rad siffror.

Utlänsktregnr: Det registreringsnummer din ponny har fått i Tyskland. kan börja med DE ......

Om han har okända föräldrar skulle jag vilja påstå att rasen är okänd.
 

Liknande trådar

Tävling Skulle lösa licens på nya hästen här ikväll. Det gick inte... Hon är importerad från Danmark och har ett danskt pass (som är hos SH för...
Svar
3
· Visningar
4 089
Senast: cewe
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 933
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 797
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp