Bukefalos 28 år!

Registrering av vaccinationer i TDB

stjarnfrugt

Trådstartare
Har ni gjort det? Har det funkat?

Jag reggade min häst igår, men det blir bara "A" under "typ" på alla vaccinationer enligt systemet. Dvs grundvaccinationerna under 2007 blir inte reggade som A + B och jag antar att det är därför systemet nu vägrar godkänna hästens vaccinationer...

Någon som vet hur man kommer tillrätta med problemet?

Har mejlat och dubbelkollat med min veterinär om det är nåt preparat som är fel, men tänkte att jag kan ju fråga här om det kan vara systemet som krånglar till det...
 
Är det inte bara sista vaccinationen du gjort som ska reggas? Jag har inte försökt än... Tänkte jag skulle öva på någon av mina gamla hästar som inte tävlar längre :D

Ok jag läste nu .. men vad menar dom med detta?

Här kan du registrera alla vaccinationer i hästens pass/vaccinationskort.
Vid första registreringen, om du inte vill ange alla vaccinationstillfälle i hästens pass/vaccinationskort så börja från senaste grundvaccination (A).

Först så grundvaccinerar man ju och sen kommer ju alla andra vaccinationstillfällen efter det? Eller vad fan tror dom? Att man grundvaccinerar flera ggr? Det kommer ju bli mil av datum man måste fylla i om man har en äldre häst som kanske grundvaccinerades 1997 tex?
 
Senast ändrad:
Jag provade och la in datum på en av mina gamla och la in med 5 veckors mellanrum och då blev det först A och sedan B

Kan det vara så att du har missat nått där? Det ska ju vara 21-92 dgr? Mellan A och B .. Dessutom kan man ju ta bort Vaccinationerna oxå om det blivit fel så det är väl bara för dig att ta bort dom ur TDB och börja om ?? @stjarnfrugt
 

Liknande trådar

Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 780
Senast: Bonica
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 180
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 281
Senast: Liten
·
Hästvård Min häst grundvaccinerades (på nytt....) 30/3, 11/5 och 7/11 -11. Jag fick för mig att den sista sprutan var för sen och därför skulle...
Svar
14
· Visningar
1 967
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp