Bukefalos 28 år!

Regntäcke med TUNNT foder?

Ja Macpro-täckena e fortfarande rutiga o bara tunt bomullsfoder! Superbra, mitt har aldrig läckt igenom. Om jag inte minns fel är det täcket nedsatt i pris, kolla Börjes hemsida.

Orkan regn har oxå tunt bomullsfoder, oxå bra trots att det är så billigt!

Annars är Horseware jättebra, har ett tunt regn därifrån, men de är ju dyra.
 
Jag har ett klarblått Shires Stormbreaker med bara tunnt bomullsfoder.
Bägge håller tätt en hel dag i regn (Började dock läcka lite vid manken efter ca 10 timmar,men det är förlåtet :D)
 
Tips på märken som har det? Nån som provat Bucas sun shower rain t.ex?

Ja, jag har ett sådant täcke. Idén tycker jag var bra med solreflekterande, men det höll inte så länge :crazy: Ganska ömtåligt (eller så har jag "klantiga" hästar). Fodret är finmaskigt nät och det är stora revor i (vilket i och för sig inte gör så mycket), men så sprack täcket även runt bogspännena (dock lättlagat).
 
Har ett Amigo regntäcke från Horseware, mycket billigare än Rhino och Rambo. Betalade 849 kr inkl frakt för den. Den har hållt bra mot regn under det här året jag haft det.
 
Har samma täcket (Bucas) och samma erfarenhet (och min häst är lite pimpinett och rädd om sina saker). Men trots sina skavanker är den hästens favorit på våren, lagom vattenavvisande och torkar på nolltid.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 157
Senast: Habina
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: monster1
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp