Bukefalos 28 år!

Regntäcke med TUNNT foder?

Centaur

Trådstartare
Någon som vet vilka täcken som inte har såndär tjockt fleecefoder? :confused: Jag har ett Horseware Rhino Wug Lite till ena hästen, det är superbra. Är dock ganska dyrt, så om det finns nåt lika bra som är billigare är jag tacksam för tips!
 
Jag skulle nog satsat på ett sommarregntäcke då! Då funkar det ju bra även om solen skulle vara ihärdigare än man trott vid utsläppet :D
 
Jag tycker jättemycket om börjes Orkan faktiskt, och det är då inte dyrt :p

Jag tycker inte heller om tjocka regntäcken, det ska vara tunnt :idea:
 
Oj, det var ju jättebilligt! :eek: Är det bra alltså? Passform, håller det tät? :confused:

Minns att en tjej i stallet hade Macpro täcket, den gången det var rutigt, det verkade väldigt bra faktisk. Tunnt bomullsfoder. Är det likadant nu som då, förutom färgen?
 
Vet två som har Orkan täcken (den ena regn, den andra vinter) av samma modell (den gröna, 2003). Både täckena har hållit torrt, sitter bra, är fina i färgen etc. Men de är inte så slitstarka! Vintertäcket är nu totalt söndertrasat rakt igenom. :crazy:
Macprotäckena vet jag också någon som har, och hon är jättenöjd med sitt!

Mvh Huntress
 
Tyvärr så har jag inte så bra koll :o Men bucas har (det lär vara för stort i bogen för min häst). Jag letar själv efter ett bra sommarregntäcke (liknande bucas)
Hööks har Termo Master, men jag vet inte hur det sitter och hur bra det andas osv? Någon som provat det täcket? Kostar 799 kr

Passa dig för Termo master Rain, det andas inte :eek:
 
En tjej i mitt stall har ett täcke från Börjes till sin häst, som är tätt, garanterat bogskavsfritt, har bra passform och tunt foder. Jag vet inte vilket märke, men framstyckena går omlott och fästs uppe vid manken. Mitt macpro rain började läcka som ett såll efter första tvätten, men mitt Bucas håller fortfarande tätt efter 7 vintrar. Svea sverigetäcket är också ganska tunt i fodret, men deras täcken var bättre tidigare tycker jag.
Jag ska själv köpa ett sånt där omlottäcke efter att ha sett hur bra det fungerar!
 
Hej
Jag har shire/Thyfoon. De har tunnt bomullsfoder. De kostade under 400 kr på Eko:-
Tycker de är kanon. Härliga färger :D.
 
Jag har ett bomullsfodrat regntäcke från Mark Todd som jag är nöjd med. Köpte det från www.ryttare.com, kostade knappt 1100 kr inkl. frakt, dyrt, men inte lika dyrt som Rhino.

Bra kvalitet, tror jag, köpte det i höstas, så jag har inte tvättat det ännu. Håller tätt rätt bra, förr eller senare läcker det igenom alla täcken, åtminstone de jag har sett genom åren. Bogveck och bra passform för min häst, har blivit lite bogskav, men det kunde varit värre. Dessutom finns det i 130, något som är ganska sällsynt, men himla praktiskt om man har en mittemellanhäst.
 
Har också Orkan både vinter och regn. Vintertäcket är utan skador fast det hängt med hela vintern. Regntäcket är nästan nytt, men tunt och smidigt. Jag gillar täckena. Billiga också.
 
vi har ett jättebra Threadstone regntäcke (eller hade, nu är det söndertrasat för hästen tappade det på nåt sätt oach fastnade i det runt benen och gick omkull i hagen :o).
det var bara ett jätte tunt nylonfoder (tror det var nylon, blankt tunt material iaf). läckte aldrig in och andades jättebra. höll i flera år :).

vet inte vad de har för täcken annars men det här var ett grönt, med kanske 3-4 år på nacken.
tycker jag var bra!
 
Jag har ett Kimberly regntäcke, med bara ett tunt bomullsfoder. 799 kostade det.
 
Jag har ett Mark Todd-regntäcke som är kanonbra! :bow:
Inte så farligt dyrt heller, mellan 1100-1300 tror jag!
 
jag har ett klippan-täcke som e tunt, bara ett litet tunt löstsittande foder innuti... Super är det! Har haft de över året nu o me användning av alla dagar utom på sommaren o de e inte ens slitet.. har inte läckt in nåt vatten alls.. lite skav vid bogen, men de har hon nog fått av alla hennes täcken.. ajja, de e ett bra täcke tycker jag... kostade runt 500 lappen...
här e lite av de täcket
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 437
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 509
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp