Bukefalos 28 år!

"reklamlogga" på schabrak

frittan

Trådstartare
Undrar om man får tävla med schabrak som har reklamlogga, om man liksom inte är sponsrad?

Har nämligen ett schabrak från Hi**o Fod** som jag gillar, men vet inte om det är otillåtet i tävlingssammanhang? Känns ändå knas att rida med vitt schabrak till vardags, så annars har jag ingen användning för det...

Nån som vet? :bump:
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Ingen aning om tävlingsdelen men varför känns det knas med vitt till vardags, det är ju alltid snyggt!
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

tror väl det är fritt fram..

man kan ju köpa exempelvis agria schabrak..
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Hihi, jag vet inte. Känns som folk tittar snett på en när man har det =)

Men då kanske jag ska använda det till vardags trots allt.
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

tror redan det finns trådar om detta, testa att använda sök funktionen



(att många tittar kan vara den svenska avundsjukan...;))
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

tror redan det finns trådar om detta, testa att använda sök funktionen



(att många tittar kan vara den svenska avundsjukan...;))

sökfunktion? va? :confused: jag är inte så hajj på denna sidan hehe!

haha, ja det kanske bara är avundsjuka. jag får låtsas det i alla fall, och rida extra bra när jag har det schabraket bara för att :P :devil:
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Reklamreglerna finns i TR. Minns inte exakt alla regler men något säger mig att det är 200 cm² som gäller för reklam på schabrak. Men som skrivet, kolla helst i TR själv.
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

kolla i TR men jag tror att reklamen inte får vara större än 10x10 cm
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Jag använder alltid ett schabrak med min tränares logga på när jag tävlar, ingen har sagt något om det ;)
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

10 X 20 är det på ett ungefär, inte 10 X 10
200 cm2 enligt TR på vardera sida......
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

kl

Gäller samma regler både i hoppning och dressyr?
Jag har ett vitt schabrak med ridtravarföreningens logga på som jag tävlat en del lokala dressyrtävlingar på, men så sa stallkompisen till mig för ett tag sedan att jag borde tänka på att jag kan bli diskad med det schabraket för man får inte ha någon slags reklam på schabraket alls på dressyrtävlingar, men i hopptävlingar är det fritt fram med vad som helst!?

(jag har inte tävlat dressyr sedan dess och har inte orkat läsa igenom TR ännu angående detta, men skall göra det......snart...)
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Det är samma regler i alla grenar så du behöver inte oroa dig.
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Gäller det även ryttarnamn och klubblogga?
 
Sv: "reklamlogga" på schabrak

Som reklam räknas inte
hästens namn, ryttarens eller ägarens namn, klubbens namn eller emblem.
TR I mom 151 Sponsorskap och reklam
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 644
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
909
Senast: Bison
·
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 679
Senast: caballus
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 709
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp