Bukefalos 28 år!

Rekord i offerkofta?

Jag har en förälder som fortfarande ältar en oförrätt som hände på 50-talet. En av de inblandade parterna är avliden, men det ältas ändå!
Det har hänt i min familj också.
Innan min far dog ville han ta upp alla fel som han ansåg att min mamma hade gjort. Ett av dessa fel hände på 50-talet.

Hänt här också! ;)
Min mamma ältar fortfarande fel som pappas föräldrar och hans syskon gjorde för ca 55 år sedan.
Vissa är döda sedan länge sen, men det spelar ingen roll. :banghead:
 
Jag har en förälder som fortfarande ältar en oförrätt som hände på 50-talet. En av de inblandade parterna är avliden, men det ältas ändå!
Jag har/hade också en sån förälder :meh: Otroligt jobbigt att behöva lyssna på allt "orättvist" som han blivit utsatt för hela sitt liv. Jag beordrade ett besök hos läkaren och efter att ha bytt medicin (depression) har de där jobbiga samtalen upphört. Pappa är numera pigg och glad, jätteroligt!
 
Senast ändrad:
Jag känner ett antal personer där skilsmässa inte direkt är något val, speciellt inte som kvinna :(

Eller som min Etiopiska kollega som fick spendera tre veckor i rättegång för att få igenom sin (som i princip blivit framtvingad av frun och hennes familj trots stigman för frun :confused:). Han var helt förstörd men lyckades ändå ta sin doktorand :)

Såvida inte hans faiblesse för människojakt kunde vara förklaringen till skilsmässan?:nailbiting:

;)
 

Liknande trådar

Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 347
Senast: lil-sis
·
Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
62 129
Senast: Voeux
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 774
Senast: Ramona
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. JaHapp, en till riksdagsledamot som fått med...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 727
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp