Bukefalos 28 år!

Research i nya stoets stam!!

M

M_Q

Nu står hon i hagen!! Har inte vågat säga ngt till ngn innan för jag har vart rädd att de inte skulle bli ngt då!
Men nu är hon hemma och vi har kollat lite i hennes stam och bla. hittat Camilla som U.Hedin tydligen red svår hoppning på (ifs för sådär 30 år sedan ;)).
Nu vill jag ha hjälp av alla er duktiga och få reda på mer!
Samt nu börjar ju valet av hingst till -08 ;)
Här följer införmatin om henne :)

e: Landlord - Irco mena - Herkules - Prince Fair xx.
http://www.allbreedpedigree.com/lacombe2

Gick 3-års med 8-9 i hoppning, fick diplom som hopphäst men bara klass II som gångarts. Hade 8 på typ, huvud hals bål samt extremiteterna. hennes gång är väl inte så imp. 6-6-7 hade hon där med kritiken taktm. o energisk men kort i både skritt och trav och galoppen energisk och rytmisk, ganska vägvinnande med ngt i framvikt.

som 4-åring fick hon också 8-9 i uppsutten hoppning med medel på 8.31 o i princip samma kritik på gången men 7 på typ o huvud hals bål men åter 8 på benen. Kritiken extriört är: välproportionerlig, kortlinjerad och ngt. överbyggd.
Vacker huvud, välansatt men bred hals, kort manke och brant bog.


Såg annons i senaste ridsport på en bror till henne e: Corlensky där det står prest. säkert mödrene, skulle ju vara kul och veta va de va :) Någon som har någon info?
Så vad tror ni om resten? Själv tkr jag inte hon ser ut som någon landlordhäst! ska försöka ta kort ikväll...

Efter att ha läst henne kritik från både 3-års och kvalitén tycker jag vi behöver en ganska "komplett" hingst till henne. Menar vi ska ju avla för hoppning med henne så hoppningen måste ju finnas på hingsten också självklart men med tanke på gångarterna så behövs de en som rör sig väldigt bra och i "uppförsbacke" eftersom hennes kritik har vart lite framtung och kort (beror på brant bog o överbyggd?) Hennes syskon verkar också ha liknande betyg på gången. Plus att jag vill ha lite mer storlek, hon är bara runt 161cm.

Hoppas ni inte tkr vi gjort något tokigt nu, för mig är stammen ganska intressant också, eller?

Just ja, hon är konstaterad dräktig på 45 dagar med Cartier iår :) och har fått 2 föl innan (hittar dock ingen info. om dessa)
 
Sv: Research i nya stoets stam!!

Bild på stoet!! Låter som en riktigt bra stam :d
 
Sv: Research i nya stoets stam!!

ingen annan, ngt !?

bild får vänta till imrgon, när jag hade ridit klart så va alla andra redan inne och hon stog och åt så ville inte bråka med henne då...

EQL: ja, jag hoppas de kan vara ngt ;)
 
Sv: Research i nya stoets stam!!

Intressant stam, dock blir man ju lite förvånad över att någon lagt Irco Mena på en Herkulesmärr...

Jag skulle nog satsa på Cor de la Bryere blod på henne. Antingen nån av de svenska eller kolla vad som finns i Europa.
 
Sv: Research i nya stoets stam!!

Briar ger väl både gångarter och hopp + att han oftast ökar storleken på avkommorna. Om inte stoet är för skarpt i psyket vill säga.
 

Liknande trådar

Avel Kanske en konstig fråga och kanske fel forum, ursäkta isåfall! Men min häst har okänd stam och okänd uppfödare, så vad hon "egentligen...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: Sporthorse
·
Avel Hej! Tittar in här igen efter många många år:) Har ett lite brådskande hingstval att göra då planerna ang mitt sto ändrades...
Svar
12
· Visningar
1 885
Senast: stenwall
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 166
Senast: cassiopeja
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 351
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp