Bukefalos 28 år!

Resultat på HD röntgen

Meibla

Trådstartare
Nu är Mulle röntgad, avgiften är inbetald och nu väntar vi bara på svaret :banana:

Får hoppas att resultatet blir bra. Fick ta om bilderna 3 ggr p g a att han inte ville ligga still. Han var riktigt uppstressad stackaren.
:(
Profylaxen hjälpte nästan inte alls.. han sov totalt i 3 min, sen va han helt vaken. (totalt sett var vi inne i röntgenrummet i 45 min)
Å veterinären ville inte ge honom mer profylax :crazy:
Plus att han försökte hugga veterinären 2 ggr.. första gången när vi skulle få upp honom i "vaggan" och andra gången när hon fick för sej att HON skulle sätta på honom munkorgen :crazy:'

Men men.. får hoppas på det bästa.. nån som vet hur lång tid det tar innan man får resultate från SKK ?
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Resultaten brukar komma upp på torsdag morgon på webben, ibland på fredag om man har riktigt otur ;) Men jag är osäker på om pengarna hinner fram. Då blir det veckan där på...
Jag betalade måndag och resultatet kom på webben torsdag veckan efter!
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Nä då får du allt vänta :angel: Det tar ett bra tag innan man får pappret hem i lådan. Minns inte hur länge för det är många år sen min äldre hund röntgades. Kanske 2-4 veckor eller nått sånt.
 
Sv: Resultat på HD röntgen

oh jisses :eek: e dom så slöa? :crazy: men men.. den som väntar på nåt gott....
:D
 
Sv: Resultat på HD röntgen

ehm... jag har aldrig tur i nåt, så jag lär väl få vänta 6 veckor istället.. :crazy: :angel:
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Om du betalt måndag denna vecka eller förra veckan, läses plåtarna av denna onsdag och du har resultatet i brevlådan senast ons nästa vecka. Om du betalt senare denna vecka så läses plåtarna nästa vecka och resultatet hem till dig veckan därpå! :bump:
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Fy, vad nervöst :crazy:

Minns när vi röngade vår leo, jag var så nervös
så jag höll på att dö innan vi fick resultatet..

Men han var helt fri både på höfter och armbågar :)

Nu ska man vänta en gång till, valpen som vi har är 4månader
så man ska gå igenom samma sak en gång till.. :crazy:
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Jag tycker redan det är nervöst och jag ska inte röntga min valp förrän om ett år.....
Hoppas ni får fria höfter på hunden!
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Nu börjar jag bli otålig.. fortfarande inte fått resultatet :(
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Nu har resultatet äntligen kommit.. C på båda höfterna.. Blir inget dragande med honom i framtiden :(
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Jag vet inte hur det är i Mulles ras, men hos min hunds ras har antalet C-höfter ökat i det nya avläsningssystemet (med Norbergs vinkel). Av dessa hade många betraktats som fria i det gamla systemet. Så en C-höft hos min ras behöver inte alls alltid innebära att det inverkar på användbarheten i framtiden.
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Han är blandras.. ;) Men vet inte om jag vågar chansa på att köra med honom :s.

Nån som vet hur mkt man kan anstränga en hund med C höfter? :confused:
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Beror på hunden och om man vill ha kvar den länge eller ge den ett kortare aktivt liv.
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Självklart vill jag ju ha kvar honom så länge som möjligt, men samtidigt e han ju en aktiv hund och behöver ett aktivt liv.
:crazy:
 
Sv: Resultat på HD röntgen

Man får använda sunda förnuftet... Var det min hund skulle jag nog inte direkt dra, men hon skulle få följa med. Men min kompis drar med sin C-hund och hon är LCH också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 695
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 369
Senast: Jamtland
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 300
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp