Bukefalos 28 år!

Rida ensam eller med sällskap?

Sv: Rida ensam eller med sällskap?

Jag rider gärna ensam och det blir så för det mesta eftersom vi är så få och ofta har bråttom så att det är mer en tillfällighet om vi rider samtiidigt.

Jag tycker egentligen bäst om det också, man kan välja själv hur man vill rida och behöver inte ta hänsyn till andra som ev vill annat. Jag skulle aldrig vilja ha sällskap varje gång eller ens varannan eftersom det blir kvalitetstid för mej också, med hästen, när jag rider ut.

Men samtidigt så kan det vara härligt ibland också att rida ut flera och ha roligt ihop, det blir inte lika fokuserat på ridningen, mera umgänge och ha kul. Det behöver man också!

Jag vill nog ha både och, men "till vardags" rider jag helst ensam eftersom jag ofta har en tanke om något att jobba med, och för att det är mysigt också med den tiden ihop med hästen. :idea:
 
Sv: Rida ensam eller med sällskap?

Jag är nog både och. Ibland kan det vara roligt med sällskap och ibland är det skönt att rida själv i sin egen takt.
Ska man rida med andra är det tid att passa. Rider man själv kan man göra det när som helst.
Visst, min häst blir piggare när det är andra hästar med, men det är inga som helst problem att rida själv heller. :)
 
Sv: Rida ensam eller med sällskap?

själv om jag få välja. Jag ser varje ridpass som ett tillfälle till träning, rider lika mkt dressyr ute som på banan, sällskap bara stör.
Men ibland kan det vara mysigt att rida med sambon.
 
Sv: Rida ensam eller med sällskap?

jag håller helt med dej.. Rider även mina unghästar själv i skogen.. Vet inte varför jag tycker de e skönt men de bara e så. har aldrig haft problem med de =) rider man med andra måste man hela tiden ha koll på dom andra å så..
 
Sv: Rida ensam eller med sällskap?

Jag litar därimot väldigt lite på andras omdömen när man rider i grupp. De gånger jag varit med och det gått på tok har vi varit ett par stycken ute.. En häst skrämmer en annan och så ligger två på backen och så är hela baletten igång.:eek:

Jag har kanske tur men jag har aldrig någosin ensam råkat ut för något som jag inte kunnat lösa själv.Och då har jag ändå lyckats sätta fast hästen i sumpmark ..fasnat i fårstängsel.. rammlat av flera ggr.. gått omkull.. träffat på rovdjur osv och kommit hem helskinnade varge gång.

Håller med dig. Det har varit som mest nära att hända saker när jag ridit ut tillsammans med andra och det gör att jag inte gärna vill lita på att andra vet vad de pysslar med och vilka situationer de sätter sig i. Härom veckan så mötte jag och min ridkompis två ponnyryttare som skulle slå följe med oss och den färden kunde slutat illa. Jag och min ridkompis hittade inte någon längre sträcka som gick att rida när det var djupsnö överallt så vi sammanstrålade med ponnyryttarna som sade sig veta exakt var vi skulle rida. Sedan virrade vi fram i sällskap med hästar som studsade runt nära stora vägar medan plogar och bussar kör bredvid oss medan ingen vet var vi ska för de hittade visst inte där på vintrarna. :grin:
Ingen smart kombination då min medryttarhäst direkt kände att jag inte hade en aning om vart jag ville rida och nog skulle tyckt att det varit en ypperlig idé att dra med de andra om de exploderat - vilket var läskigt nära ett par gånger. Tur att de hade gramaner och att någon annan kunde hoppa av och ta upp det tappade benskyddet eftersom ryttaren sade att hon inte skulle kunnat komma upp igen ...
Hade varit tusen gånger lugnare att rida ut själv som jag först tänkte.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 202
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 741
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 774
Senast: Juli0a
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 545
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp