Bukefalos 28 år!

rida med lindor, hur?

Seabaz

Trådstartare
Om man ska rida med lindor, vad ska man ha för pad under då? om man ska ha någon?
Jag har aldrig ridit med lindor och kommer nog aldrig börja göra det heller men jag vill prova att spöka ut hästen i vita lindor och sedan rida och sedan ta kort för att se hur han ser ut...

Hästar med vita lindor tycker jag är :d
 
När jag rider med fleecelindor har jag Mia´s fleece/teddypaddar under.

Har jag elastiska lindor har jag paddar från hööks, showmaster. De är suveräna! :love: En nackdel är dock att de krymper ung 1,5 cm på höjden efter några tvättar i maskin. :( Mia´s paddar tycker jag är för tunna för att ha under elastiska lindor.

//Alice
 
Om du nu tycker att det är att spöka ut hästen, hur kommer det sig att du då har vita lindor till den... :angel: :angel: :angel:

Skall själv prova med vita lindor i kväll - hästen mörkt brun så det blir säkert kanon.
 
har man fleecelindor behövs inga paddar.. sånna kör jag med..
 
elastiska... men vilka är det jag tänker på då.. vad heter dom, självhäftande
*nu har jag blandat ihop allt* :D :p

*virrpanna*
men det var det jag tyckte lät lite konstigt för sådana brukar man ju inte rida med väl (dom "självhäftande")
 
Vet du va :idea:Fråga i ridsportsbutiken :D
Jag brukar bara ha de självhäftade vid skador och fälttävlan utanpå de andra lindorna för att minka risken för att dom lindas upp :)Och dessutom är det ju engångs användning på dem :cool:
 
Om lindorna inte är av fleece så rider jag inte med pad.
Annars så är det pad som gäller.
 
men nu säger alla olika...

fleece = ha pad eller inte ha? Nej?
bomull = ha pad eller inte ha? Ja?
självhäftande (engångs) = ha pad eller inte ha? Ja?
 
självklart skadar det ju inte att INTE ha pad under fleece så man kan ju köpa det endå.. men just eftersom jag bara ska prova.. eller jag vet inte.. tänk om jag blir fast?! :o :D
 
fleece =Där kan du ha padd eller utan :)
bomull = padd
självhäftande (engångs) = padd annars ger dom inget stöd Och ska jag vara ärlig så vet jag inte hur dom verkar direkt på benen!!och dom heter väl coflex lidor har jag för mig ;)
 
jag kan tänka mig att självhäftande om inte annat är så skönt att ha direkt på benen för hästen....
Okej får se då.. paddar är ju inte så dyra så då kan jag ju nästan lika gärna köpa det också...
iiiifaaaalllll jag fastnar i matcha-schabrak-och-lindor-klubben :D
 
Hadde du inte flyttat från landet till en ridskola?... :angel:
Bäst du hänger med i färg trenderna :D
Hehehe har du nått val än att bli med i klubben allt måste han samma färg..och mycket färg på allt :p
Glöm inte glitterbotsen och nalle Puh grimma ,schabrak,det finns benlindor oxå :angel:
 
Använder neoprenpaddar... Har för mig att de är efterskickade från Börjes. Sitter jättebra under ridbandage, bättre än "vanliga" tygpaddar jag använde tidigare.

Under stallbandagen på nätterna, fleece, använder jag stora tygpaddar som går upp en bit över knäet (fram) och ned över kotan.

Fleece går väl att använda som ridbandage utan paddar men ska de användas som stallbandage så ska det vara paddar under. :)
 
Okej får se då.. paddar är ju inte så dyra så då kan jag ju nästan lika gärna köpa det också...
iiiifaaaalllll jag fastnar i matcha-schabrak-och-lindor-klubben :D

VARNING: Den risken är överhängande! :D ;) :angel: *medlem i "matcha-klubben"*

//Alice
 
jag kör med vanliga hederliga billiag filtpaddar från hööks eller börjes och så fleecelinda över.
det ger mest stöd. varmblodet som har det mest som strykskydd (händer ytterst sällan att han stryker sig men ändå) lindar jag rätt ofta utan pad, men endast fleecelinda. Är dessutom mycket van vid att linda så jag vet att jag får det rätt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 827
Senast: MiniLi
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 956
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp