Bukefalos 28 år!

rida med lindor, hur?

fleecelindor är inte till för att ridas i utan att ha som stall bandage !!!
då det endast värmer och ej stödjer t.e.x.
elastiska lindor som man rider med bör andvändas med padd under (om det inte är 50/50 fleece elastik) för att inte det ska kunna bli skav och brännmärke(vilket lätt blir om lindan blir fuktig) samt att man inte då kan linda för hårt så lätt så att man stryper blodtillförslen.
Linar med neopremlindor där man inte behöver ha padd under, delvis för att de inte suger åt sig fukt. de stödjer jättebra o är lätta att linda.
 

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 827
Senast: MiniLi
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 956
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp