Bukefalos 28 år!

Rida på Island med barn?

S

salander

Jag och snart sjuårige sonen tänker förmodligen bege oss till Island nästa år. Och då vill vi såklart rida också! Är det någon här som varit på Island, eller kanske t.o.m. ridit där med barn? Några tips om bra ställen? Och vilken årstid är det egentligen "bäst" att åka till Island?
 
Sv: Rida på Island med barn?

Vad kul att ni ska till Island! Jag har bott där ett halvår, och längtar ofta tillbaka.
Om ni har tänkt bo i Reykjavik så finns det en del lättillgängliga turridningsfirmor som kommer in till stan och hämtar upp turister, men där är det stora grupper och kanske inte funkar att ta med ett barn, så om du har körkort skulle jag rekommendera att hyra bil och åka och bo på en gård (många har kombinerat pensionat och turridning) som ligger nära andra roliga saker man kan åka och titta på. På lite mindre ställen kan ni säkert få rida själva med en ledare, och på så sätt anpassa ridningen efter din son. Har ett tips på ställe, PM:a om du vill!

Årstid beror självklart på vad man är ute efter. På sommaren är det bäst väder, men också mycket turister. Fram till maj får man ha sina utflykter mer för sig själv, men får vara beredd på omväxlande väder, varm härlig vårsol i ena sekunden, och i nästa snöstorm. Jag var själv där januari till juni, och tyckte att en av de häftigare grejerna var att bada varmt utomhus medan snön yr...
 
Sommar bästa årstid!

Jag brukar jobba lite då och då på sommaren på Leirubakki (1,5 h fr. Reykjavík). Där brukar vi ha med barn på en handhäst om det är små/oerfarna.
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: Stinaelin
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 451
Senast: WBanna
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp