Bukefalos 28 år!

Barnardo

Trådstartare
Vi har en sandbana vid stallet som är kass! Sanden är jättedjup och det sliter jättemycket på hästarnas ben bara av att rida där i några minuter.

Är det någon som kan ge lite tips på vad man kanske kan göra för att förbättra banan? Något som kanske inte kräver världens arbete?
 
Om jag får lite sand av dig, kanske vi får bra ridbanor båda två. :idea:

Vår är också USEL! Vi har inte ens sand, utan ett tunt lager grus på en ojämn botten. Vid sista "sladdningen" försvann det lilla grus som fanns vid ena änden (Ca 1/3 av ridbanan!). Där är det hårt som cement nu och det är ingen överdrift! Den andra kortsidan och den ena långsidan består av djupt lerpulver liksom. Ibland är det alldeles för geggigt och ibland så mjukt och löst, fast torrt, så hästarna snubblar.

Jag är jättetrött på den... Står i kö till ett annat stall, men det vet ingen om... :angel:
 
om jag inte såg fel stod det att du bor vid Mälaren? Jag bor vid Vätterns sydligaste kant :D
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 346
Senast: ufot
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
995
Senast: Anna-KarinO
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp