Bukefalos 28 år!

Ridbyxor för killar

Gotlandia

Trådstartare
Har letat runt lite på forumet och hittar bara gamla trådar som tar upp det här problemet.

Jag har letat efter ridbyxor för män rätt länge och tycker att det är väldigt svårt att hitta i rätt storlek till ett rimligt pris. Ofta så är det stora storlekar och priser över 1000-1500kr. Det känns som lite överpris när samma butik säljer dammodeller för 500...

Så därför rider jag numera i damridbyxor. Har inget problem med det, tycker bara det är konstigt att det inte finns mer kläder som tillverkas både för kvinnor och män. Anledning till att jag rider i damridbyxor är att jag tycker dom sitter bättre och är mer prisvärda.
Nån annan som har samma bekymmer?
 
Sv: Ridbyxor för killar

800 spänn är nog det billigaste jag köpt ridbyxor för. Sen är jag lite kräsen hur de ska se ut också. De dyraste kostade runt 2000, men sen har jag använt dem hur mycket som helst och älskar dem. Köpte dem för mer än 5 år sen och har fått sy någon söm, men bra kvalitet.

Håller klart med om att det knappt går att köpa ridkläder för rimliga pengar! Titta bara på ridstövlar om man har storlek 42 :banghead:
 
Sv: Ridbyxor för killar

Det finns visst budget herrridbyxor, både hööks och börjes har.

Det blir ju fel om du bara jämför prislapparna mot varandra, ett par ridbyxor för 500 spänn är ett par billiga budget byxor, runt 1000-1500kr får du ju en helt annan kvalité på byxorna.

Att utbudet ser ut som det gör i butikerna beror ju på efterfrågan.
Många killar efterfrågar kvalitet och har färre kläder medan många tjejer kan tänka sig budgetprodukter men köper destå fler i regnbågens alla färger istället.
Sen är det ju även så att det är en bråkdel män som rider i jämförelse med kvinnor, självklart är utbudet större för damer.

Men om nu damridbyxor sitter bättre och har en bättre prislapp enligt dig så vad är problemet?
 
Sv: Ridbyxor för killar

Nån annan som har samma bekymmer?
Inte längre, rider i jeans. ;)

Men visst, innan jag upptäckte western kunde jag bli rätt frustrerad på att det i många butiker knappt ens förekommer ridkläder för män. Man fick vara glad om man öht hittar plagg i rätt storlek - sen är det en ren lyxbonus om pris/kvalitet matchar önskemålen. För att inte tala om utseende; att kunna välja mellan olika modeller av exempelvis ridbyxor i rätt storlek och rätt pris har jag nog aldrig varit med om.
 
Senast ändrad:
Sv: Ridbyxor för killar

Min sambo har hööks islandsbyxor för herr, han vägrar ta på något annat i ridbyxväg... Har köpt dyrare märken men fått sälja dom beg igen, inget annat duger ;)
 
Sv: Ridbyxor för killar

Tack för den rapporten!
Har presentkort på Hööks och har de ingen snygg hjälm kan det nog bli deras Kraftur ridbyxor. Varit sugen ett tag...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 878
Senast: Pilot
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 447
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 713
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp