Bukefalos 28 år!

Ridbyxor från hööks!

linzan

Trådstartare
Nån som har dom oskodda ridbyxorna från hööks? dom är typ på sidan 3 lr 4!
Isåfall är dom bra och framförallt är dom långa i benen?
 
Menar du CRW bomullsridbyxor? Dom är ganska tjocka med skönt tyg. Smala i midjan men lite långa och stora längst ner. Jag är nöjd med mina iallafall :)
 
Hehe... Provade ett par såna häromdagen! Jag har tumstorlek 31/34 på jeans, och anser mig inte speciellt fet... :o :D Tyckte att jag borde kunna ha 38 eller 40 på dessa ridbyxor, men nejdå!! :mad:

38-orna gick inte runt alls, (och det säger jag inget om... ;))men de räckte ner över halva foten, alltså alldeles för långa!

40-orna var inte ett dugg större i midjan, men säkert en dm längre!! Redan där gav jag upp, och provade inte nån större storlek... :smirk:

Så, ja.. Om du är lång och väldigt smal borde du kunna ha de byxorna! :)

Är Hööks andra ridbyxor lika konstiga i storlekarna?? Det är den butiken jag har närmast till, så jag handlar gärna där! :)
 
Som sagt om det är dom CRW så har jag flera sådanna o jag :love: dom...så underbart mjuka o härliga. Själv tycker jag att det är jättebra passform i dom, ej långa i benen o jag tycker dom är normal mot stora i storlekarna... :smirk:
 
:love:
HAr ett par, dm enda ridbyxorna som nästan är tillräckligt långa!
Men lite små i storlekarna.
//A
 
Sv: Re: Ridbyxor från hööks!

Har också dem, tyvärr blev de noppriga efter en tvätt och jättelånga i benen (96 och jag har skitlånga ben) men de passa jättebra på bredden, då jag inte är så bred.
Har även 2 par andra hööksridbyxor, mina gråa älskar jag :heart
 
Sv: Re: Ridbyxor från hööks!

Ja det är ju alltid roligt att se folk som dammar av "lik-trådarna" lite då och då :p
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 385
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 112
Utrustning Tjohopp. Sitter och försöker hitta mig någon stadig padd att använda under min TCS. Nånting som ger kanal över ryggraden. Spanat lite...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
887
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp