Ridbyxor till små barn

Thera

Trådstartare
(Visste inte var jag skulle lägga tråden, men här är nog fler föräldrar än på Utrustning..)

Tänkte införskaffa ett par ridbyxor till dottern som är strax över två.

Nu är frågan om det är bäst med helskodda så hon sitter där hon sitter (nästan), eller oskodda så hon får hitta sin egen balans och sits (i den bemärkelsen man kan det när man är två år..)
Eller endast knäskodda som kanske är den gyllene medelvägen. :idea:

Vad hade ni köpt som första par?
 
(Visste inte var jag skulle lägga tråden, men här är nog fler föräldrar än på Utrustning..)

Tänkte införskaffa ett par ridbyxor till dottern som är strax över två.

Nu är frågan om det är bäst med helskodda så hon sitter där hon sitter (nästan), eller oskodda så hon får hitta sin egen balans och sits (i den bemärkelsen man kan det när man är två år..)
Eller endast knäskodda som kanske är den gyllene medelvägen. :idea:

Vad hade ni köpt som första par?

Jag hade aldrig ens övervägt helskodda. :o

Jag hade knäskodda när jag var typ i den åldern (och uppåt), men det var mest för att det skulle synas att det var ridbyxor. Nu finns det ju fler, och framför allt mjuka och sköna alternativ med tygskoning på knäna :)
 
(Visste inte var jag skulle lägga tråden, men här är nog fler föräldrar än på Utrustning..)

Tänkte införskaffa ett par ridbyxor till dottern som är strax över två.

Nu är frågan om det är bäst med helskodda så hon sitter där hon sitter (nästan), eller oskodda så hon får hitta sin egen balans och sits (i den bemärkelsen man kan det när man är två år..)
Eller endast knäskodda som kanske är den gyllene medelvägen. :idea:

Vad hade ni köpt som första par?
Minirider.se har för småttingar. Om det är för att man tycker det är gulligt ska man absolut köpa förstås men vad gäller funktion så funkar ett par lite tjockare/ rejälare tights precis lika bra till små barn :-)
 
Dotter fick ridbyxor i present av en bekant när hon fyllde två för ett par veckor sedan och de är tygskodda. Hon sitter mycket bättre än tidigare :D Troligtvis beror det mer på att hon blivit äldre och fått bättre balans och kroppskontroll men hon själv verkar tro stenhårt på ridbyxorna :angel: för det är numera otänkbart att rida utan dem :p

De kommer för övrigt från minirider och är toppenbra. Storlek 104, hon har annars 92 men de är ställbara i midjan och lätta att vika upp så sitter bra ändå och kommer nog kunna hänga med i nåt år åtminstone.

Jag trodde inte att det fanns helskodda i så små storlekar, eller hade iaf aldrig reflekterat över det och inte kommit på tanken att själv köpa det. Dotterns är dock skodda i annan färg så det ser mer ut som ridbyxor än tights. Som nämndes ovan är der väl egentligen helt onödigt, men väldigt gulligt :angel:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 579
Senast: Gunnar
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp