Bukefalos 28 år!

Sv: Riddare!"

En liten hilsen fra Norske riddere også. Bilder fra min gruppe Ordo Ignis i Trondheim.

charge.jpg


Vi rir i ordentlige rustninger fra ca 1350-1450

Mvh Torill

PS: Min hest i midten:)
 
Sv: Riddare!"

wow, de var en glänsande rustning den! :bow:

:D Vi har bara sett den bilden nååågra gånger scorpan:D
-Men de gör inget, för den är jättecool! Riktigt snygg.
 
Sv: Riddare!"

Hmm - vet att det inte är dom mest... seriösa bilderna av mig.... men i a f...


{1EE81BBF-31B9-4E10-8152-2419F36D9EA9}.jpg


och så här går det när väpnarna inte sköter sitt jobb... Buss på!

{5432495A-DD87-4CE6-9DFB-A0C769765FE8}.jpg
 
Sv: Riddare!"

mohaha, den sista bilden var helt i min smak!
öh... den första var jäääätteeefin.;)

Tyvärr, du är en för bra bit ifrån hemma för mig. Men kommer du ner till skåne nån gång så. :D
 
Sv: Riddare!"

*zzzzzzz*

bilder från tornerspelsträning i Örebro förra oktober. Hästen heter Scooby Doo. Jag som rider på samtliga.

x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGdpT5welQjdzdieT-yUMb_CB7BLYMkEWuf7_xRpBfgj9ACcXH98RuKFObjZwYXAkM9uhTI-6-niO65yjCdDHX84


x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGQGtA5TFOmDfbmS2vQfgMDmiJzmMdYlTpSyL2pc9smAaLo-Zk2mOlI-IQk6swS-6av7uv6JGXDIqij3JZl4AKrA


x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGawthJxdPFGpfGyqXbMPm3FAxhKXuBEW0ivAEKvASORxJY43cB2ADOf9OiFmweycsF_PhjxMJK7XAynye-57Z-4
 
Sv: Riddare!"

Bilder från mitt första och hittills enda tornerspel, förutom julshowerna då..... :)

Vi gör oss iordning
dsc_4172.jpg


Jag och Rising i galopp under inridningen
arboga_0608_114_1487_stor.jpg


Lord Gaupe och hennes trebenta häst
dsc_4193.jpg


Häst och ryttare lika nervösa :)
dsc_4352.jpg


favvogrenen - flaggränning
dsc_4470.jpg
 
Sv: Riddare!"

Vanimelde: Hur duktig man måste vara för att träna hos Tvenne Ekar?
 
Sv: Riddare!"

De håller på att avveckla tvenne ekar men Moa tar fortfarande emot elever och håller lektioner och kurser i tornerspel och NH, och det kommer hon nog fortsätta med.:)
Moa tar emot alla!
nybörjare som elit :)
Men du måste ha egen häst numer eftersom alla deras hästar är på foder eller sålda eller privata.

Ring eller maila Moa och hör med henne. HOn är flexibel som tusan!:bow:
Vi har kurser med Moa på ridskolan i Sunne, blir en till våren. Då kan man hyra ridskolehäst under kursen om man inte har egen. Vi välkomnar alla.
 
Sv: Riddare!"

Okej då går det inte =) Har ingen egen häst tyvärr
 
Sv: Riddare!"

som sagt, hon är flexibel, de har en häst kvar i företaget men jag vet ej. bästa sättet är att ringa eller maila och höra efter :)
 
Sv: Riddare!"

...jag väntar till jag kan börja, men de är lite svårt utan häst... den ridskolan jag red på lades ner innan sommaren, men pillan (min dåtidens ridlärare) hade säkert varit ppen för förslaget. Bella som jag rider på helgerna hade väl kanske gått, men hon är kanske i äldsta laget att börja med något så nytt för henne...
 
Sv: Riddare!"

Äh, hästen jag red i somras var nitton och det var hans första tornerspel... Är hästen frisk o pigg borde inte ålders spela så stor roll :)
 
Sv: Riddare!"

PÅ kursen i höstas var en 27-åring med, han hade jättekul :)

man kan ju vara med så mycket hästen orkar och kan, bar för att man tränar betyder ju inte att man måste köra för fullt :)
 
Sv: Riddare!"

Har visserligen lagt tornerspelandet på hyllan men tänkte bidra med en bild ändå. :)

s-7.jpg


/Jegra
 
Sv: Riddare!"

Du har fortarande den i särklass snyggaste riddarutrustningen av alla ;)

Och som tur är så har andra engagerat sig i utveckling också... Så det börjar bli stil på prylarna...
 
Sv: Riddare!"

på tal om rustningar, Moa är nog en av de få som har en riktig riddarsadel, gjord speciellt för tornerspel, och gjord efter en medeltida förlaga :) Gillar det, att den är skön oxå är ett plus :)

här är en rustning och den sadeln
vingaker_0505_2_033_00_stor.jpg


Skulle vilja kunna göra sådana saker :)
 
Sv: Riddare!"

Åh, gud va alla är stiliga!

Undrar om bella hade tyckt om tornerspel. hon hade nog tyckt det varit kul, men förmodligen sett mig som en stor tönt när hon fattat vad ja vill.;) Hon kan verkligen se ner på en ibland när hon tycker man gör ngt konstigt.:)
Fast, ja hennes ålder klarar de, däremot vet ja nog rätt säkert att hon tyckt det vart jättetråkigt att lära sig neck-reining. Hon har en rätt stor vilja den hästen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördag är det medeltidsmarknad på Tomarps Kungsgård. Då kan du äta medeltidsinspirerad mat, låta barnen testa på ridning på...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
556
Senast: Freazer
·
Dressyr Har sett 2 reaksjoner på youtube om FEI's nye regelbok for 2023 som har fjernet alle punkter om hvordan hestens hode skal være under...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 914
Senast: hastflicka
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp