Ridhjälm till barn

Miingla

Trådstartare
Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på?


Hon är fem år och ”åker” på min häst någon gång ibland. Hästen är jättesnäll men jag tycker det är viktigt med en säker hjälm.
 
Förut hade jag en "Classic" från CRW, jag tyckte att den var bekväm och skyddade bra, och inte svindyr. Åkte av ganska ordentligt med den, men den höll och jag skadade inte huvudet på något sätt. Tror att den finns i ganska små storlekar. Så den skulle jag tipsa om!
 
Tycker Uvex har bra hjälmar i små storlekar, ner till 52. Överlägsen passform även till de små.

Köp en med ställbar storlek.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 882
Senast: MimmiNO
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp