Bukefalos 28 år!

Ridkappor?

Jag har en vinterkappa från Uhip och jag anser att det är ett av mina bästa köp när det kommer till stallkläder. Har sedan jag skaffade kappan inte använt termobyxor i stallet en endaste gång och jag håller mig varm och go. Jag lever nästan i min så fort det är minusgrader. Är det varmare ute blir jag lite för varm så då kör jag på ridkjol och jacka istället.
 
Jag har också en ELT och älskar den. Räcker över mina knän vid ridning (vilket mina plagg från Uhip inte gör), står emot blöt blötsnö (vilket mina Uhip-plagg inte gör), vid nog att ligga bekvämt över mina ben och sadeln, varm. Värd varenda krona, bor i min vintertid :)
 
Stiernas långa rock. Helt suverän och har tejpade sömmar till skillnad från Uhips. Kostar i och för sig, men värd varenda krona.
 
Måste säga att ELT var sjukt snygga och bättre pris än uhip! Skulle absolut kolla på dom om jag skulle handla. :)
 
Hur är längden på ELT? Tycker dom ser korta ut när jag ser på produktbilderna. Vill ju att det ska täcka knäna. Min uhip är perfekt i längd och passform.
 
Jag vill verkligen ha kappan från Stierna, men har kjol och parkas från uhip och kan inte riktigt motivera inköpet för min plånbok då..
 
Min från ELT gick nu in på sjätte vintern och tyvärr pajade dragkedjan häromveckan. Så kommer beställa en ny om jag inte kan få dragkedjan fixad. Älskar den! Varm, lång, tålig och min har hållit riktigt bra dessa åren.
 
Jag älskar min uhip. Från frysa ihjäl till att vara varm hela tiden oavsett. Jag skulle få panik om jag blev av med den. Jag är frälst!
 
Jag har jacson carla och älskar den! :D stor huva som går över hjälmen också vilket är väldigt trevligt ^_^.
Inte superduper varm men då jag är varm av mig och det knappt varit 10minus de senaste vintrarna så är den toppen :).

Mycket billigare än uhip i alla fall ;).
 
Även jag fyndade en Jacson Carla på Falsterbo i somras. Älskar den! Men vid en snabb googling nu så verkar den inte säljas längre. Så verkar inte vara ngt vidare tips.
 
Det låter ju bra. Jag är 170cm och på mej räcker uhip nedanför knäna men när jag tittar på produktbilder för ELT så ser det ut som att den slutar precis på knät

Sen på bollen är jag. Iaf, håller med Bison. Jag är ca 165cm, så lite kortare än dig, men mina Uhip slutar precis ovanför knät när jag rider (med relativt långa läder, sadel av dressyrmodell) medan min ELT slutar strax nedanför knät. Den blir rejält vid när en drar upp dragkedjorna (sprund, kan det heta så...?) vilket jag upplever ger en del även på längden. Har storlek M i min ELT-kappa (38 eller 40 i Uhip, kommer inte ihåg just nu och orkar inte kolla :p ). Längden är en av de saker jag älskar med min, eftersom jag får ont i knäna om de blir kalla (blöta och nedkylda) när jag rider :) .
 
Ni som har ELT kappan, hur är passformen, skulle man få in en säkerhetsväst under?

Jag skulle nog gå upp en storlek iaf, med tanke på västen. Jag drar fn ungefär storlek 40/M och har M i min kappa. Kan ha en ulltröja under utan att det blir obekvämt (jag vill inte att den typen av plagg sitter "som ett ålskinn"). Tyvärr äger jag ingen säkerhetsväst.
 
Sen på bollen är jag. Iaf, håller med Bison. Jag är ca 165cm, så lite kortare än dig, men mina Uhip slutar precis ovanför knät när jag rider (med relativt långa läder, sadel av dressyrmodell) medan min ELT slutar strax nedanför knät. Den blir rejält vid när en drar upp dragkedjorna (sprund, kan det heta så...?) vilket jag upplever ger en del även på längden. Har storlek M i min ELT-kappa (38 eller 40 i Uhip, kommer inte ihåg just nu och orkar inte kolla :p ). Längden är en av de saker jag älskar med min, eftersom jag får ont i knäna om de blir kalla (blöta och nedkylda) när jag rider :) .
Kanske skulle satsa på en sån då :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: Hittarinte
·
Utrustning Nu är ju hösten på gång (i alla fall här) och med den mer regn, lera och mörker. Vad är era bästa tips för att man ska hålla sig helt...
Svar
17
· Visningar
1 694
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag har testat Maya Delorez, Mountain Horse och Zaczess och funderar nu på att testa även Uhips. Någon som testat Uhips? Vilka är era...
Svar
16
· Visningar
1 293
Senast: Fazeem
·
Utrustning Ja, vad använder man för medel? Det står inget på uhips hemsida, bara att man kan impregnera igen. Har en Nordic och en 365 och båda är...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp