Bukefalos 28 år!

Ridövningar

G

Grimskaft

Jag har brist på ridövnigar i skritt och trav! :confused: Jag vet att man kan göra: Serpentiner öppner/slutner skänkelvikning volter, men det är tråkigt för både mig och hästen, eller kan man göra allt detta, fast på ett roligare sätt? Snälla hjälp mig!!!!:bow: Kraam
 
Sv: Ridövningar

Sök på trail t.ex och få inspiration.

Lägg ut bommar och backa mellan dem, lägg bommarna som ett L och backa i vinkel.
Lägg fyra bommar som en fyrkant och gör skrittpiruetter utan att hästen kliver över.
Lägg en bom och gör skänkelvikningar över den.


Eller gör samma övningar du redan gör, fast från marken. :)
 
Sv: Ridövningar

Jag tycker att boken 101 dressage exercises for horse and rider är en jättebra bok, oberoende av hästras och ridförutsättningar. 101 toppenövningar! :bow:
 
Sv: Ridövningar

den första variationen jag kommer på är att sätta upp koner och öva serpentinar och sånt fast på mindre spår... kanske lite tråkigt i längden men dressyrnörd som man är tkr jag det är kul, lycka till!;)
 

Liknande trådar

Gnägg Min dotter började rida i september och rider relativt självständigt i skritt och trav. Hon säger ofta ”kan du göra en bana?” - men min...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: clusia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Fiorano
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 679
Senast: JohannaB
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 320
Senast: Skrämd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp