Inspiration ridövningar

Sofie.S

Trådstartare
Min dotter började rida i september och rider relativt självständigt i skritt och trav. Hon säger ofta ”kan du göra en bana?” - men min idébank börjar sina ;)
Jag har ställt upp koner till slalom och olika volter (åtta, mitten, tillbaka) men vad mer kan vi träna för basövningar?

Har tillgång till koner, sockerbitar och bommar.

Tar gärna tips på böcker/häften som illustrerar ridvägar/ridövningar.
 
Mulles Caprilli-bana, den har vi kört som tävling på ridskolan flertal gånger.

1673353611550.png
 
På min dotters ridlektioner brukar ridläraren ställa ut koner i olika färger längs ena långsidan. Huller om buller. Sen ska man välja en färg och styra mot konerna i samma färg. Ex rida mot alla rosa koner. Vid varje rosa kon gör man halt. Sen rider man vidare mot nästa rosa kon. Osv
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 480
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 379
Senast: Sockerbit
·
P
Träning Hej! Jag gillar inte barn och jag är urusel på att lära ut, men ändå har jag tagit uppdraget att lära min grannes sexåriga dotter att...
Svar
5
· Visningar
8 218
Senast: pavement
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp