Bukefalos 28 år!

Ridskoleryttare 2012

Sv: Ridskoleryttare 2012

Enligt min erfarenhet går det ofta fortare fram med vuxna ryttare. Eller ja, inte barn iaf. Iom. att dom kan ta till sig instruktioner tydligare.
Rädsla/osäkerhet tänker man ofta inte på när de gäller något annat än barn.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Kan vara så! Det är ju roligt att testa på olika moment, men man vill ju gärna känna sig säker i de grundläggande delarna innan man testar på det svårare, som att galoppera och hoppa.
Får prata med instruktören i fall det fortsätter att gå like snabbt framåt. Tycker inte jag ska behöva ta extra privatlektioner för att hålla mig i samma nivå som de mer utbildade och bättre ryttarna i gruppen.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

kl

Igår fick jag rida cob av större modell, tror hälften av alla hästar här ikring är cobs, hade hoppats på att få samma som sist, vill gärna ha samma mer än en gång så här i början men kul att testa ny också. Hur som så blev det delvis utan stigbyglar, tror jag har bättre balans nu än vad jag hade som yngre, mycket var stå still och göra saker en och en, alt på rad i en spec. ordning.

Passade på at fråga ridläraren om lättridning vs sitta ner i traven, sa som det var att jag är upplärd att lättridning mer under uppvärmning, verkar som vi tänker samma men att det ändå är lättridning som gäller på lektionerna.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Kl

Jag är så nöjd! Fått ny instruktör och ny tid vilket passar mig så mycket bättre. Instruktören har jag haft en gång under en privatlektion och hon går igenom grunderna så betydligt bättre och stressar inte. Ser så fram emot nästa lektion!
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Va roligt! :)

Själv var jag frustrerad till tusen i tisdags...
Red tokfuxen och övningen var att de låg tre cavalettis på medellinjen och sen kom fyra studsar.
Lilla märren tiltade totalt... Backade, slängde sig runt, blåste upp sig och vägrade röra sig annat än bakåt.
Grr.
Men men, efter lite övertalning och kompromissning av vägen så klarade vi av det också.

Ikväll ska jag åka och hämta två nya ridskolehästar.
En av dem ska bli mitt projekt att rida in. En treårig fuxkille =)
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Jag hoppas få rida i kväll eller i morgon. Om jag räknat rätt så har jag jobbat ihop till 5 lektioner. :)
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Fick du rida?Hoppas så!

Kl
Hade ridlektion idag, var så kul! Galopperade och det var en så underbar känsla. Red på ett vackert sto, med en mankhöjd på cirka 180 cm. Innan lektionen tänkte jag "herrejösses, hur ska detta gå?" Men hon var helt underbar :love:
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Jag fick rida. Red Zampman, ett svenskt halvblod linjeavlad på Gaspari. Åtta i galopp med skritt över medellinjen. Skänkelvikning i trav och skritt. Hästen gjorde det han skulle.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Stora hästar :love:

Min nya var liiiiten xD ca. 155 MAX!
dock bakhög så lär ju växa lite till förhoppningsvis =)
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Haha 155 cm känns så smått efter ridit på en 180 cm hög häst :D
Nästa ridlektion är på söndag, önskar tiden gick snabbare!
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Ja men eller hur?
Och 3 år dessutom, lite ranglig och gänglig i kroppen fortfarande.
Stackars pålle som ska ha den här heffan klängandes på sig, haha.

Min vanliga är ju 175 typ. Dock skadad så ska in på kliniken på måndag :(
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Misstanke om senskada :(


åh, jag var på clinic med Jens Fredricson igår! Helt sjukt så bra de var :love:
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Tråkigt att höra :(

Vad roligt! Kul att det var bra :laugh:

Själv hade jag ridlektion idag, trots att man är nybörjare så lär man sig otroligt mycket på en kort tid fast det väldigt mycket att hålla reda på. ;)
Hur som helst var lektionen super och hoppas nästa gång vi får galoppera och hoppa lite!
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Vi fick trava en hel del sen öva på "jumping position" (stå i lätt sits tror jag det är på svenska) samt trava över bommar och hoppa ett litet hinder! :)
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Fick rida min gamla sköthäst på hoppspecialen igår.
Roligt att rida henne igen, hon har blivit mycket mer liksidig sedan sist.
Hoppade nog nästan 1m i en 5½ :a så de var riktigt roligt!
Sedan lång väg på en oxer och ett räcke.
Red som en riktigt ponnyryttare på oxern, den lilla damen är nämligen en som kan stanna rätt vad det är.
Sedan gjorde vi om det och då kändes det bättre =)

Nu blir de dressyr ikväll.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

nu har jag hmm vart dålig på och uppdatera här igen.
Förra måndagen red jag tre lektioner :angel:
Först en privatlektion på favorithästen som gick sisådär.

Sedan en lektion (min ursprungliga lektionstid) på hästen Vera som inte gick så bra, då hon bara segade ihop.

tredje lektionen blev på hästen romeo :)
Riktigt rolig lektion som överlag gick bra :)
Dock iom att han gått lektionen innan med en duktig ryttare så fick man ju ganska mycket gratis.

Igår red jag bara en lektion och privatlektion var det.
Denna gång på Romeo, då favoriten varit lite ofräsh.
Studtals helt okej och trevlig, men stundtals åt skogen.
Berodde ju såklart på piloten uppe på ryggen, och inte mycket fick jag gratis heller. Så var helt slut efter lektionen.

374434_10151164451073042_1380735721_n.jpg
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Det blev inte dressyr, blev hoppning igen =D
Fick rida ett brunt stort och ganska känsligt sto men vi hoppade 1,10
Jag som är så sjukt hopprädd, galet roligt :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 783
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp