Bukefalos 28 år!

Ridsportförbundet om avstängningen: ”Vi ska inte tala illa om andra”

Ridsportförbundets ordförande Ulf Brömster säger att han välkomnar det engagemang som fallet med dressyrdomaren My Jeppson Lindkvist väckt i ridsporten. Men han är också tydlig med var förbundet står i bedömningen av hennes agerande på nätet.
– Vi ska inte tala illa om andra utan grund, säger han.
 
Du tar upp något som är vanligt, de får gå men om de gör det utan bråk så får de bra referenser. :rage:
Det är helt vansinnigt! De tänker inte på att ungdommarna far illa bara de blir av med problemet på den platsen.
Men fler råkar illa ut när det sopas under mattan.
 
Det är helt vansinnigt! De tänker inte på att ungdommarna far illa bara de blir av med problemet på den platsen.
Men fler råkar illa ut när det sopas under mattan.

De är rädda för den makten den aktuelle mannen vars lustar riktar sig mot unga tjejer/barn i beroendeposition har. Att den makten ska drabba den (negativt såklart)som gör något åt de slemmiga männen.

Se bara på JU hos förbundet, ja även disciplinnämnden, advokater o advokater o advokater vem faan törs- säga det de vet? med hot om stämning? och den kostnaden?

Det är heller ingen hemlighet att om någon vill klättra i stegen oavsett gren, dressyr-hoppdomare, överdomare, tränare etc osv så gäller det att vara tyst och iaf låtsas vara medgörlig. Annars står man där man står på den låga nivån- det passar förbundet bra , skadan man som funktionär kan göra där är minimal men det blir stopp, och det blir gräsrotsgöra, vilket passar förbundet perfekt, de hjälper till o jobba o dra in pengar men är egentligen inget värda.
 
Hur f@n kan man anse att ryttaren i detta fallet är lämplig?

För alla som läst fupen, även om han inte blev dömd betyder ju inte att det inte hänt!

Den heta potatisen skickade de till RIN.

Det märkliga i allt är att med My gick det fint att döma utifrån en etisk grund, utan nån polisanmälan eller vittnen. Inte ens en namngiven anmälare.

Men med männen kan man inte göra ett skit. För då saknas det domar, har preskriberats och diverse juristmumbojumbo.
 
De är rädda för den makten den aktuelle mannen vars lustar riktar sig mot unga tjejer/barn i beroendeposition har. Att den makten ska drabba den (negativt såklart)som gör något åt de slemmiga männen.

Se bara på JU hos förbundet, ja även disciplinnämnden, advokater o advokater o advokater vem faan törs- säga det de vet? med hot om stämning? och den kostnaden?

Det är heller ingen hemlighet att om någon vill klättra i stegen oavsett gren, dressyr-hoppdomare, överdomare, tränare etc osv så gäller det att vara tyst och iaf låtsas vara medgörlig. Annars står man där man står på den låga nivån- det passar förbundet bra , skadan man som funktionär kan göra där är minimal men det blir stopp, och det blir gräsrotsgöra, vilket passar förbundet perfekt, de hjälper till o jobba o dra in pengar men är egentligen inget värda.

Vill bara lägga till att så har det varit men jag tror förändringen är på väg. För kvinnorna avancerar i arbetslivet, i organisationer och överallt. Vi får plats i media, vi har finansiella medel att trycka på med. Sveriges största hästägare idag är kvinnor och mammor.

Reaktionen runt My var oväntad för dem.
 
Den heta potatisen skickade de till RIN.

Det märkliga i allt är att med My gick det fint att döma utifrån en etisk grund, utan nån polisanmälan eller vittnen. Inte ens en namngiven anmälare.

Men med männen kan man inte göra ett skit. För då saknas det domar, har preskriberats och diverse juristmumbojumbo.
Detta är det jag är mest förundrad över också. Att det gick att stänga av My med motiveringen att ha brutit mot värdegrunden. Men inte någon som erkänt i polisförhör.
Ingår det bara i värdegrunden att inte tala illa om varandra? Att göra illa varandra ingår inte? 🤔
 
Detta är det jag är mest förundrad över också. Att det gick att stänga av My med motiveringen att ha brutit mot värdegrunden. Men inte någon som erkänt i polisförhör.
Ingår det bara i värdegrunden att inte tala illa om varandra? Att göra illa varandra ingår inte? 🤔
Det handlar inte om värdegrund, det handlar om att styra information. Man vill hålla rövhattarnas beteende hemligt så därför måste man tysta budbäraren.
 
Alltså jag förstår detta. Jag raljerar kring deras, i deras ögon, icke synliga ologik. De uttalar ju sig som om vi är dumma i huvudet allihop. :banghead:
Ja alltså det där är något jag funderat över ett tag nu. Tror de verkligen att folk inte ser vad de håller på med? Det är ju en agenda de drivit konsekvent i många år nu så för alla med normal slutledningsförmåga ser ju vad de gör.
 
Precis, och de verkar ju fortfarande ha den attityden.
Det är nog därför man blir så himla provocerad. 'De' säger att vi inte förstår. Lite 'lilla gumman' och klapp på huvudet sådär.
Spinner vidare på mitt eget inlägg

@Fiorano som på grund av att hon är domare fick ett skrämselhickelångt straff för att hon uppmärksammar ett gigantiskt (redan känt) problem.

När det i samma tråd för upprinnelsen till detta finns en fup som tydligt svart på vitt anger den mannens syn på etik och moral. Han nekar inte ens.
En person som också är förknippad med svensk ridsport och svrf. Men där låter straffet vänta på sej...

Självklart reagerar folk, för det är så bakvänt så man baxnar.
Och sen står nån och klappar oss på huvudet och säger att vi inte riktigt förstår? 🙄
Ser dom inte själva hur det här ser ut utåt?



Hur vore ett 'oavsett om du blir dömd eller inte så är det här inte ett okej beteende, svrf vill inte förknippas med dej i fortsättningen'.
Ihop med ett 'Tack My för att du vågar stå upp för dom som inte vågar/kan'.
😎
 
Spinner vidare på mitt eget inlägg

@Fiorano som på grund av att hon är domare fick ett skrämselhickelångt straff för att hon uppmärksammar ett gigantiskt (redan känt) problem.

När det i samma tråd för upprinnelsen till detta finns en fup som tydligt svart på vitt anger den mannens syn på etik och moral. Han nekar inte ens.
En person som också är förknippad med svensk ridsport och svrf. Men där låter straffet vänta på sej...

Självklart reagerar folk, för det är så bakvänt så man baxnar.
Och sen står nån och klappar oss på huvudet och säger att vi inte riktigt förstår? 🙄
Ser dom inte själva hur det här ser ut utåt?



Hur vore ett 'oavsett om du blir dömd eller inte så är det här inte ett okej beteende, svrf vill inte förknippas med dej i fortsättningen'.
Ihop med ett 'Tack My för att du vågar stå upp för dom som inte vågar/kan'.
😎

Jag har faktiskt inte sett ett fördömande av aktuell persons handlingar, från SvRF. Har någon sett ett sådant får ni gärna länka.
 
Han har uttalat sig på det sättet genom hela processen just när det gäller den ryttaren. Däremot har han ju uttryckt sig extremt korkat i alla artiklar som handlar om My.
Uttalandena om My gör ju att jag ser det han säger om ryttaren som ett försök till skademinimering utan egentlig betydelse. För mig handlar det mer om handling än ord och SvRFs handlingar rör sig alltid åt ett enda håll.
Jag hoppas att jag har fel men hittills har de ju inte visat något intresse för att egentligen lösa problemet så jag är rädd att jag inte har det.
 
Uttalandena om My gör ju att jag ser det han säger om ryttaren som ett försök till skademinimering utan egentlig betydelse. För mig handlar det mer om handling än ord och SvRFs handlingar rör sig alltid åt ett enda håll.
Jag hoppas att jag har fel men hittills har de ju inte visat något intresse för att egentligen lösa problemet så jag är rädd att jag inte har det.
Vad om det att de har lämnat det över till högre insatser, RIN?
 
Vad om det att de har lämnat det över till högre insatser, RIN?
Tills de verkligen i praktisk handling visar att de är intresserade av att göra något åt problemen så kommer jag se allt som försök till skademinimering. Mitt förtroende för SvRF inom det här området är helt obefintligt iom att problemen varit kända i decennier och man envist blundar för det år ut och år in.
 
Tills de verkligen i praktisk handling visar att de är intresserade av att göra något åt problemen så kommer jag se allt som försök till skademinimering. Mitt förtroende för SvRF inom det här området är helt obefintligt iom att problemen varit kända i decennier och man envist blundar för det år ut och år in.
Okej! Jag var bara nyfiken över din tanke bakom just den delen :) Jag har ingen kännedom om hur politiken bakom föreningarna fungerar men tänkte att de kanske förlorade kontrollen över ärendet om de lämnar över det till någon annan. RIN kan ju säga att de har gjort fel och ska göra si eller så.
Men det kanske är optimistiskt tänkt av mig :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart att Svenska ridsportförbundet lägger ned sin utredning av dressyrdomaren My Jeppsson Lindqvist. – Fokuset har tagit...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: cewe
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att SVT berättat att dressyrdomaren My Jepsson Lindkvist i Sundsvall stängts av i 18 månader av Ridsportförbundet för att hon...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet stängde nyligen av dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist i 18 månader. Detta efter att hon gjort...
Svar
4
· Visningar
1 381
  • Artikel
Hästnyheter Safesport Sweden engagerade sig nyligen i fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist, som skrivit i en Flashbacktråd...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp