Bukefalos 28 år!

Ridterapi!

Sv: Ridterapi!

Ett allmänt tips till alla intresserade, organisationen Equine Assisted Growth And Learning Association (EAGALA) ordnar kurser i Equine Assisted Psychotherapy (EAP) och Equine Assisted Learning (EAL) i USA och i Europa. Hemsidor:

http://www.eagala.org.uk/ (för Europa)
http://www.eagala.org/ (för USA)
 
Sv: Ridterapi!

Jag har också kollat väldigt mycket om det finns några utbildningar och hittade en i Skara. Kollla på www.bys.nu. Där finns det en utbildning om rehabilitering med hästar, sen finns ju den där på mitthögskolan som alla redan har skrivit om. Tänkte bara ge ett litet tips!=)

ha de....
/Annika
 
Sv: Ridterapi!

Mitthögskolan har en högskole utb 45 p på distans.
Kolla deras kurskatalog på nätet.
Har dock speciella antagningskrav. Är själv leg.Psykolog sen 16 år och funderar på att gå den. Jag tycker det är bra med höga intagningskrav, det höjjer kvalitén på utbildningen.

Oj,då, såg inte att tråden var så uråldrig...
 
Senast ändrad:
Sv: Ridterapi!

Hej,

Jag skulle gärna vilja veta mer om utbildningen! Hur tycker du att den är? Rolig? Svår? Hur mycket praktisk träning gör ni på era träffar? Vad kostar det att bo på Wången? Tack på förhand för svar!
 
Sv: Ridterapi!

Jag undrar om det är någon som känner till några behandlingshem där man arbetar med rid terapi eller terapi med djur i övrigt? Då främst med personer som har psykosocial problematik?

Jag är snart klar som socionom och skulle vilja jobba som ridterapeut i framtiden.
 

Liknande trådar

Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 697
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: LadySara
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Lickety
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp