Ridtravare

Filur F

Trådstartare
Hej! hur ska jag göra för att min ridtravare ska tycka det är kul med ridning?
så fort jag började ställa krav på honom slutade han komma till mig i hagen och därför kan jag inte rida honom på dagen utan får passa på när vi tar in dom vid 6 och då är det mörkt och vi blir tvugna att rida i paddok :(
när vi väl rider ut älskar han det och öronen är framåt hela ridturen.. och han blir väldigt pigg och vill sticka med mig i traven och i galoppen. därför vågar jag nu inte galoppera ute i natur då han en gång stack med mig och jag ramlade av och han försvann och var borta i 3 timmar.
hur ska jag då göra för att bygga upp galoppen ute i natur utan att han sticker med mig? ska nämligen flytta honom snart till ett stall utan paddok.
Han blir oootroligt stark ute i naturen och tar bettet i från mig och kör ner huvudet och då är det omöjligt att få upp huvudet igen :(


Snälla hjälp mig!!! //
 
Sv: Ridtravare

Kolla in tråden som handlar om utbildning av just ridtravare, den ligger i Hästhantering - Grundutbildning, där har detta problem förmodligen diskuterats föera ggr redan!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: mily
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 011
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp