Bukefalos 28 år!

"Riktig familj"

Glamoroza ox

Trådstartare
Har blivit lite :confused: när bl.a min farmor kläcker ur sig
"Ja, nu har ni ju blivit en RIKTIG familj!"

Vadå riktigt familj ?
Det var vi väl innan oxå när vi "bara" hade ett barn?!
El. räknas man mer som äkta familj när man har två barn?
El. menar hon att vi är en riktig familj för att vi har ett barn av varje kön ?

Vet att hon inte menar något illa med sitt uttryck men blir ändå lite :confused:

Vad anser ni?
Blir man mer riktig/äkta ju fler barn man har?
 
Sv: "Riktig familj"

Men visste du inte att man måste ha minst två barn för att räknas som familj!! ;)

Vi har fått den kommentaren flera gånger, "oh vad roligt att ni ska bli en familj" Jag som trodde vi varit en familj i snart 5 år!
 
Sv: "Riktig familj"

Haha min sambo säger att vi inte kan handla med kundvagn på maxi
-"Någon kan ju få för sig att tro att vi är en familj!"




Vi har inga barn... :rofl:
 
Sv: "Riktig familj"

..och jag har fått lära mig att man inte får påstå sig ha en familj om man bara är två vuxna.

Löjligtlöjligtlöjligt
 
Sv: "Riktig familj"

Haha min sambo säger att vi inte kan handla med kundvagn på maxi
-"Någon kan ju få för sig att tro att vi är en familj!"

Äääh, jag handlar nästan alltid med kundvagn, gjorde det även när jag var SINGEL.
Orka bära runt på sakerna! :D Onödigt ju!
 
Sv: "Riktig familj"

Skulle väsa ifrån & fråga vad hon menade, om man orkar:angel:

Jag ansåg att jag & sambon var en familj även utan barn, det är väl olika vad alla tycker.
 
Sv: "Riktig familj"

Skulle väsa ifrån & fråga vad hon menade, om man orkar:angel:

Jag ansåg att jag & sambon var en familj även utan barn, det är väl olika vad alla tycker.

Det är just där skon klämmer, jag orkar helt enkelt inte dra upp ÄNNU en ändlös diskution med henne:smirk:

Men det verkar ju vara fler utöver min farmor som anser att man inte är en RIKTIG familj om man inte har multum barn av alla kön :o
Eller det kanske bara är en sak som folk säger utan att tänka på det,
som en obligatorisk följdmening till "grattis till nya medlemmen !:banana: "
 
Sv: "Riktig familj"

Generationsfråga kanske, vet ju iofs inte hur gammal hon är men ändå. Det är hennes åsikt om en familj och åsikter har ju alla rätt så jag tycker inte du behöver lägga så stor vikt vid det. Själv anser jag och sambon oss att vara en familj trots att vi inte har barn ens. Vad man tycker är som bekant olika och det är onödigt att slösa kraft och energi på sånt man inte kan förändra hos folk tycker jag.
 
Sv: "Riktig familj"

Jag tycker att två vuxna är familj. Jag och maken var alltså en familj även innan vi fick barn.

Men jag har oxå hört uttrycket "riktig familj" om två-barns-familjer. Det är väl mest folk som vill provocera lite som säger så (och som har minst två barn själva).
 
Sv: "Riktig familj"

Ja jag har fått höra det samma, men då menade folk att jag och mina två barn inte var en familj:smirk:

Så kanske är det så att familj är man bara om det finns mamma, pappa, son och dotter:confused:

Nåja huvudsaken är att alla är glada:angel:
 
Sv: "Riktig familj"

Det mest extrema jag har hört är att man inte är en familj om föräldrarna inte är gifta :rofl:.

För mig är en familj minst två personer från olika generationer alltså mamma barn eller pappa barn. Två vuxna tänker jag inte på som familj i första hand utan som ett par, men vist kan man se två vuxna som en familj.
Men sedan har äldre ibland en förmåga att säga saker som är menat som en komplimang men inte uppskattas så mycket. Min mormor pratar om A-barn och det får mig att rysa.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 123
Senast: Voeux
·
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 455
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 736
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp