RIKTIGT svart ögonskugga?

Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Håller med flera andra: Make Up Stores "Pollution" är bäst.

Sen en grej till: du ska inte borsta på ögonskuggan, utan du ska först måla hela området med svart kajal, sen ska du trycka på ögonskuggan, då blir det så där korpsvart! Sota gör man sist.
 
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

makeup store säger jag!!! och sen har jag en annan som är grym, men märket ar skavts ort så jag vet inte vad det är för märke, grym iaf.:p
 
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Om du vill testa en budgetvariant så googlade jag lite "åt dig" (höhö) och det verkar som att wetn'wild gör en bra svart skugga och det finns på nelly tex.
Deras ögonskuggor är väldigt hyllade överlag och de håller faktiskt riktigt bra kvalitet. Jag har en palett därifrån som är hur bra som helst, ganska krämig formula och väldigt pigmenterad. Använd en primer under så blir färgen betydligt mer intensiv och sitter länge. (Lumene har en billig bra ögonprimer).

http://project-swatch.com/the-best-matte-black-eyeshadow-comparison-swatches/

Annars är jag väldigt sugen på att testa MUGs ögonskuggor (makeupgeek), de verkar helt galet pigmenterade. Synd att det bara verkar gå att beställa från USA än sålänge...


tillägg: Allra viktigast, använd en bra pensel! De där applikatorerna som brukar vara med är värdelösa imo. Med en pensel blir det inte alls lika mycket skugga som ramlar bort och det är mycket lättare att både lägga på tillräckligt mycket produkt utan att det blir kakigt och mycket lättare att sota snyggt.
 
Senast ändrad:
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Hehe, jag googlade fram samma sida själv men visste inte att Wetnwild gick att köpa i Sverige, så tack för tipset! :)

Annars (sådär allmänt, inte bara till dig) så har jag bra koll på hur man applicerar ögonskugga, användandet av primer, bra penslar och sådär, så det är just själva skuggan jag behöver tips om. Så tack för alla förslag där! :)
 
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Jag har en från Bobbi Brown som är jättebra, sitter som berget och har bra pigmentering, mkt och jämnt alltså.
 
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Jag är mycket förtjust i min svarta ur ELF Little Black Beauty Book. Applicerar man den med fuktig applikator blir den täckande som bara den och sitter som berget! Man brukar få städa lite med tops i globlinjen bara.

300.JPG


Dessutom får man ju lite andra färger på köpet ;) Kostar runt 50-lappen.
 
Sv: RIKTIGT svart ögonskugga?

Sugarpill ögonskuggorna slår alla andra med hästlängder (jämför med Mac, MUS och Nyx) :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 576
Senast: Buongusto
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 874
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 113
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 718
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp