Riktigt varma ytterkläder

Jag har en lång fuskpäls i Cruella de Ville-stil. Jag tänker hellångt! Såklart är ju äkta päls allra varmast, men dels tråkigt att ha en hel familj på sig. Samt att det sällan blir SÅ kallt om en inte bor i Arktis typ
Från minus femton är min långa päls perfekt. Helt oslagbar.
Arvegods och tja, minkarna är ju redan döda 🤷🏻‍♀️

Morsan hade en fårpäls. Den var också rysligt varm.
 
Klädde mig ungefär som du beskriver faktisk! Har ullunderställ, hade nu en bomullströja över och en ulltröja över den. Blev väl kanske för mycket… Ska testa med någon annan tröja nummer tre nästa gång…

Benen var okej, jag hade ullunderställ och mjukisar.

Men som du säger, trodde jag skulle slippa tre lager men jag verkar ha fel. Ärmarna var inte jättevida heller så. Jag får testa mig fram lite…
Ta av dig lager medans du jobbar hårt och ta på dig efteråt.

Ha så många lager så du inte fryser när du står still, men ta av dig till det minsta som är lämpligt medans du exempelvis mockar.
 
Gav overallen en andra chans igår men oavsett hur jag klär mig/rör mig är den för kall. Kommer skicka tillbaka den. Har beställt en annan, får se hur det går 🙃 Den var iaf benämnd thermooverall… men nu blir det också plusgrader igen 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 550
Senast: Buongusto
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 678
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp