Bukefalos 28 år!

Ringorm...

Is

Trådstartare
Jaha nu har grabben fått nått som liknar ringorm på ryggen. (en brännmärksliknade fläck som efter en vecka började vidga sig och se ut som klassisk ringorm. Han är inte ett dugg berörd och det kliar inte men igår, efter två veckor, fick vi tillslut receptet på slava mot svamp)

Ni som haft ringorm, hur har det betedd sig och har det varit svårt att bli av med?

Vi har hundar men ingen av dom visar någon symtom- borde vi ändå låta en vet titta på dom?

Hur mycket har ni sanerat hemmet (vi vet ju inte vart de kommer i från och den enda kontakt med andra djur än våra hundar är typ på en djurpark för två månader sedan)

Sedan skrev dom ut Canesten som det står att inte få användas på barn under tolv (och bara på inrådan av läkare om man är mellan 12 och 15) apoteket provade få tag på sjöterkan som ordinerat det men lyckades inte så då ringde dom ett annat apotek och rådfrågade men dom visste inte heller så då ringde dom 1177 men inte heller dom visste om det va ok så tillslut kom dom liksom överens om att det "nog inte va någon fara eftersom det bara skulle användas på en fläck"
Vad har ni fått för behandling?

Känner att vi vart väldigt bortviftad av HC
Barnet fyllde 1 i torsdags
 
Jag fick ringorm i Thailand och behandlades med carnisten. Det började med två små prickar som sen fick en ring runt som blev större och kliade endel. Jag sanerade inget alls, fick ingen info om det men då visste vi var smittan kom ifrån.
Jag vet att hos ex marsvin kan det ligga latent och sen komma fram senare, kan va värt att kolla om det är samma för hundarna.
 
  • Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 747
Senast: sandrafors
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 606
Senast: Legolaz
·
Hästvård Såg tre kala fläckar idag när jag var ute och borstade på pållen. Tre stycken vid virveln som en femtiörings storlek. Kan det vara...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp