G

glee

Hur ser ringorm på hund ut? Jag har googlat men inte hittat några bilder.
Misstänker att Selma har fått det, man kan ana två tunna halvcirklar på hennes ena kind, det är knappt synligt. När jag såg det tänkte jag på ringorm men trodde inte det var det. Nu har min pojkvän fått en röd fläck på huden, känner man på den så märker man att kanterna sticker upp lite mer än mitten, som en ring alltså.

Så Selma kanske har ringorm, trots att det knappt syns?
 
Sv: Ringorm

Jag skulle också gissat på att det är ringorm av den beskrivningen. Pojken din bör ta kontakt med en läkare och få salva utskriven. Det läker ju inte av sig själv nämligen. Vovvan får du väl ta till veterinären.

Undrar om salvan till människor går lika bra på hundar? Det borde den nästan göra...
 
Sv: Ringorm

Japp.. Pojken kommer snart, min pappa är hudläkare så han får titta på honom. :)

Nu kan jag inte se något på hunden längre, verkar lite konstigt att det försvunnit på bara två dagar. Men har pojkvännen ringorm så tar jag absolut hunden till veterinär.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 485
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Trots allmänt erkända google skills så har jag gått bet idag och det trots att jag även använt sökord jag aldrig trodde jag skulle...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Nytant
·
Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 868
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp