Bukefalos 28 år!

Rinnande ögon

Kokoparnell

Trådstartare
Jag har en liten kaninunge hemma som har rinnande (vitt klet mest) ur båda ögonen. Vissa dagar är det mindre kladd i pälsen och några dagar är ena ögat mer kladdigt än det andra. Vi har varit hos veterinären med henne ett antal gånger nu, men fortfarande ingen diagnos. Hon har gått två omgångar ögondroppar med antibiotika och de har gjort en bakterieodling som inte visat något. Hon har lyssnat på lungor, kollat tänderna och nosen, varav allt varit felfritt. Vi bytte spån mot fleece ifall det var det som irriterade, men ingen skillnad. Någon här som varit med om nåt liknande? Kan veterinären missat att kontrollera något? Ninisen är för övrigt pigg och äter för fullt.
 
Kan absolut inget om kaniner.
Dock på hästar som har ögonirritationer kan man tvätta med kallt kamomillte.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 698
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Kära 1177 - Bukefalos, jag har ett litet problem. I över en vecka har mitt vänstra öga kladdat, runnit och haft sig. Det började förra...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 364
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp