Bukefalos 28 år!

Rinnande öga?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Kära 1177 - Bukefalos, jag har ett litet problem.

I över en vecka har mitt vänstra öga kladdat, runnit och haft sig. Det började förra måndagen har jag för mig. Eller söndagen innan det (alltså typ 1-2/1). Ömsom har det runnit som "rena tårar" och ömsom något gult kladd. Värst är det på morgnarna när jag vaknar, då är hela ögat bokstavligen igenklistrat av gult kladd :eek:
Annars rinner det som sagt konstant.
Har inga problem i övrigt. Ögat kliar inte, är inte rött, jag ser inte sämre, ingenting. Det andra ögat är inte drabbat. Utan det är bara att just det vänstra ögat rinner, och gjort så i 8-9 dagar nu.

Har ganska "känsliga" ögon i normala fall också, särskilt vintertid. Så minsta lilla lerkorn/torvkorn/whatever som kommer in gör att det blir lite "irriterat" och rinner lite i typ 1-2 dygn. Detta händer säkert 5-10 gånger/vinter och är inget konstigt för att vara mig.
Och det var så jag trodde var fallet nu också. Men tydligen inte. Det här ger ju sig aldrig! :arghh:

Någon som vet vad jag kan ha drabbats av i vänsterögat? Och om det finns några receptfria åtgärder att ta till - eller om det är läkare som gäller?
 
Låter som du fått en infektion i ögat, i alla fall brukar mitt bete sig liknande. Är det av mildare form brukar de hjälpa att tvätta ögonen/ögat med varmt vatten och bomullspad (gärna verkligen låta den ligga an) i ett par dagar. Är det värre eller inte ger med sig ganska fort så skulle jag uppsöka läkare.
 
Låter som du fått en infektion i ögat, i alla fall brukar mitt bete sig liknande. Är det av mildare form brukar de hjälpa att tvätta ögonen/ögat med varmt vatten och bomullspad (gärna verkligen låta den ligga an) i ett par dagar. Är det värre eller inte ger med sig ganska fort så skulle jag uppsöka läkare.

I see! :up:
Baddat med vatten har jag gjort 4-6 gånger/dag sedan dag 1, men utan vidare resultat dock....
 
Låter som ögoninflammation. Jag skulle gå till doktor.
Det är dessutom smittsamt så tänk på bra hygien, tvätta händerna noga om du kliat dig i ögat eller liknande.
 
Låter som ögoninflammation. Jag skulle gå till doktor.
Det är dessutom smittsamt så tänk på bra hygien, tvätta händerna noga om du kliat dig i ögat eller liknande.

Ok!
Tack för tipsen! :up:
Ja, även om jag verkligen hatar läkare och sjukhus i normala fall, börjar det snart kännas som "last exit" i detta fall.....Hm...Kanske ska gå till VC om det inte blir bättre denna vecka.
 
Ok!
Tack för tipsen! :up:
Ja, även om jag verkligen hatar läkare och sjukhus i normala fall, börjar det snart kännas som "last exit" i detta fall.....Hm...Kanske ska gå till VC om det inte blir bättre denna vecka.
JA ögonen bör man ju vara rädd om. Man får en salva som man kletar i ögat några dagar och sen blir man frisk typ.
 
Hade liknande symptom, då satt det fast ett ytte-pytte-litet gruskorn i ögat. Behövde läkarvård för att tas bort. :nailbiting:
 
Alltid skönt att kunna köpa medicin utan att uppsöka läkare.

Hoppas salvan hjälper dig. Annars blir det ett läkarbesök ändå

Precis!
Nej, absolut om inte ens den hjälper, men tycker också att eftersom att mina symptom ändå är rätt "milda" så att säga, är det bättre att börja receptfritt om möjligt... :up:
 
Ögat bedövades med salva (funka jättebra, kändes ingenting) sen skrapades 'smutsen' bort med en kanyl. Tänker inte ljuga, det var skitläskigt, men det kändes ingenting.

Sen fick jag antibiotika-ögondroppar att ta i två veckor.

Men stackars dig :(
Hoppas jag inte har samma bara.....Lät ju skitläskigt det där!
 
Har man som jag långt till vc och inte heller älskar läkare så kan man gå till vet o få chloromysetin (stava rätt får ni göra själva):idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Återigen behöver jag lite tips, kära 1177 Bukefalos. Jo, jag har fått problem med hörseln på vänster öra. Igen. Lite bakgrundsfakta...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 150
Senast: Snubbelfot
·
Däggdjur Min ena kanin har fått problem med sitt öga. Det rinner från det, ser ut som att det är tårar som kommer (inte varit och infekterat...
Svar
5
· Visningar
3 599
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp