Robotdammsugare

BaconBob

Trådstartare
jag behöver tips på en bra robotdammsugare

Krav: max 9,8 cm hög (annars kommer den inte plats under sängen

Önskemål: klara av mattor som trasmatta och gärna ryamatta samt ta sig över tröskel på 1,5 cm.

Gärna schemaläggning samt vara lättanvänd.

Så dela gärna med er med era erfarenheter, även sådana som jag ska akta mig för att köpa.
 
Dammsugarens storlek och prestanda går lite hand i hand.
Neato tycker jag är överlägset bäst men den är ca 10cm hög beroende på vilken modell du ska ha.
Den är ganska stor på alla håll och kanter men det innebär i sin tur att den har en kraftfull motor som klarar både höga trösklar och mattor samtidigt som den faktiskt gör rent, till skillnad från billigare robotdammsugare som bara sopar runt smutsen.
RPS-systemet är dessutom otroligt bra och du slipper en dammsugare som åker runt som en yr höna kors och tvärs i hela huset.
 
Neato eller Roomba passerade våra krav som liknade dina - hos oss blev det en Roomba 650.
 
Älskar vår Neato signum pro.

Vår säng var på gränsen till för låg för Neaton, några extra möbeltassar löste dock problemet och nu är det alltid dammfritt under vår säng.
 
Vi har en modell från Neato som vi tycker är riktigt bra. Men den är lite högre än 9,8 cm. Vi skulle gärna haft den nyaste modellen, men den vi har får gå ett tag till.
 
Vi har en neato signature PRO. Den är nog något högre än vad du önskar, men jag tycker helt klart den är värd en kik ändå. Våran tar sig fram överallt i huset, vi trodde trösklarna och liknande skulle bli problem men den bara studsar över alla hinder :D den tar ALLA våra mattor och gör dom faktiskt rena, till och med mina ryamattor. Jag tycker den är ett oslagbart komplement till den vanliga handdamsugningen. Jag brukar behöva ta alla vrår, och lister ca en gång i veckan.

Jag kan säga att jag hade inte hunnit med om vi inte haft en så effektiv damsugare (vi har hund och katt). Den kör en gång om dagen här hemma på inställd tid så det är alltid rent när jag kommer hem :love:
 
Anpassa hemmet efter dammsugaren, det är den värd! Sängen (om ni inte har världens mastodontsäng?) är väl lätt att anpassa höjden på? Man (läs: min sambo) får lägga ner lite tid på att anpassa höjder så den kommer under/inte åker under o fastnar samt trösklar som den inte ska över/inte ska fastna på och sedan är det bara att man (läs: jag :o) håller golvet fritt så gör den sitt jobb :)
 
Får nog kolla om det kan funka med några extra möbeltassar för sängen för det är främst där jag vill att den ska funka (för hög för att inte behöva dammsuga under, för låg för att det inte ska vara skitjobbigt att ligga dör på magen som en annan träskpadda), möbeltassar är väl min gräns på "bygga om" något, när det kommer till detta så har jag tummen mitt i handen så anpassa hela sängen på annat sätt är för riskfyllt :p

Tröskeln går ju att lösa, kan stänga in den i sovrummet/badrummet (inga trösklar till övriga rum) när jag hemma.
 
Jag har en Roomba. Den är fantastisk! Har ställt in den att gå varje dag. Eftersom den går på tider när jag likväl är i jobbet/ute så stör det ju inte alls när den går.

Hade tidigare en Samsung Navibot. Bytte till Roomban när Samsungens batteri började vara slut. Roomban är mycket effektivare än vad Naviboten var, men å andra sidan är ju nuvarande Roomban flera år nyare och därmed mer utecklad än föregånde Naviboten så det kanske är orättvist att jämföra så.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 483
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 344
Senast: Myrten
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp