Robotgräsklippare och igelkottar

Silver Girl

Trådstartare
Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är "igelkottssäker". Och jag har hund som när hon väl vant sig kanske inte orkar flytta på sig (går ju dock lätt att se till att den inte klipper när vi är ute).

Finns det någon speciell funktion jag ska titta efter eller är det helt enkelt så att man ska välja en som går att ställa in på att bara klippa dagtid?
Har tittat på ett par "bäst-i-test" och där står tyvärr inget om detta. Har en liten trädgård och skulle annars klara mig med en enklare variant.
 
Bara det finns möjlighet att ställa in tid så går det nog med vilken som helst.
Jag ser till så att mina stannar i god tid innan eventuella kottar kommer ut.
 
Jag har igelkottar på gården och de dyker upp även dagtid, så tycker att det låter osäkert att gå efter tid på dygnet.
Då får man helt enkelt sitta och passa den medan den kör eller igelkottsäkra gräsmattan så igelkottarna inte kan komma in där.
 
Nästan alla nuförtiden har ju wifi och sånt. Jag har det på min modell som ändå är 7 år nu, jag använder dock inte den utan sätter helt enkelt igång roboten när jag vill ha klippt men det är ju fullt möjligt att styra den via appar och sånt och då välja tid.
 
Jag har igelkottar på gården och de dyker upp även dagtid, så tycker att det låter osäkert att gå efter tid på dygnet.
Fast igelkottar är generellt nattaktiva, även om undantag finns. Att köra robotgräsklippare på dagtid är åtminstone långt mycket säkrare ur igelkottsynpunkt än att köra den nattetid.

Finns det någon speciell funktion jag ska titta efter eller är det helt enkelt så att man ska välja en som går att ställa in på att bara klippa dagtid?
Alltså, grejen är att igelkottar inte flyttar på sig när de anar en fara, utan de rullar ihop sig.
Finns det en robotgräsklippare som stannar istället för att köra över ett hinder, så är det nog det bästa ur igelkottsynpunkt.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 110
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp