Bukefalos 28 år!

Rödrosett..

K

Krulidut

Blir så irriterad!
Efter som att min tävlings kompis har en häst om sparkar så har vi ju självklart röd rosett men nu senast vi var och tävvlade så hade hälften av alla anmälda röda rosetter i svansen asså typ flätor med mera för att det är fint (btw. vi tävlar på ridskoler för vi har inte grönt kort..) och många som är med vet ju inte vad röd rosett är så det var ju ungar som red i ändan på hästen sån tur att madde hade huvudet på skaft och vände henne så fort som möjligt och sa till att hästen sparkar håll avstånd.
Men så iriterande efter som att när pollen väl börjar sparka då är det klockrena sparkar (inga komentarer om att vi inte borde få tävla för det tillhör till grunden att veta att röd rosett = sparkande häst håll avstånd)
borde vi skaffa en flagga som det står Sparkande häst på?
Så klart håller ryttaren själv reda på vart hon har folk och rider inte in bland alla anmälda utan håller avstånd
 
Sv: Rödrosett..

Satt en skylt med texten, Ser du detta ar du for nara!, i svansen pa hasten :cool: ;)


Eller kanske, Kan du lasa detta ar du for nara!
 
Sv: Rödrosett..

Självklart irriterande, men samtidigt uppfattar jag det som att ni tävlar på klubbisar och då är det många orutinerade barn (och vuxna för den delen) som inte kan alla regler. Det tycker jag man får ha lite förståelse för.
 
Sv: Rödrosett..

Och det är likadant även ute på tävlingar.
Jag har gett upp nu, jag säger ifrån ett par gånger, försöker hålla mig undan, men rider de för nära även då så får de skylla sig själva.
 
Sv: Rödrosett..

är det en klubbtävling så kanske inte alla vet om vad röd rosett betyder och då säger jag till att hon sparkar när dom rider för nära. men är jag ute på riktig tävling så tar jag för givet att folk vet vad det betyder. det brukar väl ändå vara en av dom första sakerna man lär sig om tävling. rider dom för nära endå så får dom skylla sig själva :devil: det verkar som om dom tror att det är nån liten prydnad. har mest råkat ut för det på lokala tävlingar.
 
Sv: Rödrosett..

jag vet också att nästan alla mina kompisar sätter röda rosetter i svansen på sina hästar för att få mer ''space'' på framridningen. DET är störigt tycker jag...
 
Sv: Rödrosett..

Egentligen ska man ju alltid hålla ett avstånd till okända hästar på framridnigen, oavsett om dom har röd rosett eller inte.
Man kan inte garantera att sin häst aldrig sparkar, den behöver ju inte ens sparka åt hästen bakom utan bara sparka bakut p.g.a av glädje, protest eller ngt utan att sikta på hästen bakom.
 
Sv: Rödrosett..

*kl*

jo men jag blir väll mer arg för att jag är rädda för folket omkring :o
har själv blivit sparkad på när jag suttit på hästen och då inte av att jag inte tog avstång utan för att det kommer en jävla ***** skrittande förbi samtidigt som hon typ mummlar akta min häst sparkar..
och det hörde jag i sista sekund när en komis sa akta sen sa det pang...
hästen och jag klarade oss vi blev bara suddade av hästen ... TUR man har
 
Sv: Rödrosett..

men det är väl smällar man får ta om man tävlar på klubbtävling? :devil:
 
Sv: Rödrosett..

Egentligen ska man ju alltid hålla ett avstånd till okända hästar på framridnigen, oavsett om dom har röd rosett eller inte.
Man kan inte garantera att sin häst aldrig sparkar, den behöver ju inte ens sparka åt hästen bakom utan bara sparka bakut p.g.a av glädje, protest eller ngt utan att sikta på hästen bakom.

Håller med! Det är inte ok att rida i svansen på någon främmande häst, vare sig röd rosett eller inte.
 
Sv: Rödrosett..

Känner nästan igen mig fast istället under framhoppningsbanan på ridskolan när man ska ropa "hoppning!" innan man hoppar men i´ngen har lärt sig det och hoppar rakt in i hästen när man rider förbi...
 
Sv: Rödrosett..

Jag har aldig tävlat men har under några veckor följt med en tjej som tävlar och hjälper henne så att hon kan gå banan osv medans jag håller hästen. Och hur många som helst har haft röd rosett!
Som sagt har jag aldrig tävlat men nog vet jag vad som menas med röd rosett! Kanske man borde ha nåt i stil med en skylt i svansen is tället så att färre lockas med att sätta på nåt i onödan i hästens svans! :smirk:
 
Sv: Rödrosett..

jo, man är ju rädd för att det smäller :angel:
man borde ha en jacka som det typ står nått i stil med "MIN HÄST SPARKAR SÅ PASSA DIG :devil: " xD
 
Sv: Rödrosett..

jag vet också att nästan alla mina kompisar sätter röda rosetter i svansen på sina hästar för att få mer ''space'' på framridningen. DET är störigt tycker jag...

Olympus skrev:
Egentligen ska man ju alltid hålla ett avstånd till okända hästar på framridnigen, oavsett om dom har röd rosett eller inte.
Man kan inte garantera att sin häst aldrig sparkar, den behöver ju inte ens sparka åt hästen bakom utan bara sparka bakut p.g.a av glädje, protest eller ngt utan att sikta på hästen bakom.
Dom här två inläggen vill jag kombinera. Man håller alltid avstånd till okända hästar på framridning, men har hästen en röd rosett håller man EXTRA avstånd. Röd rosett har man om man har en häst som sparkar av någon anledning, INTE för att få mer plats på framridningen. Har man röd rosett fast man inte behöver tappar folk respekten för rosetten och inte hålla det där extra avståndet till hästen som har den, även när det egentligen skulle behövas.
 
Sv: Rödrosett..

Har man röd rosett fast man inte behöver tappar folk respekten för rosetten och inte hålla det där extra avståndet till hästen som har den, även när det egentligen skulle behövas.

orden tagna ur munnen på mig :D

men det är samma sak med hingst (kommer inte igåg om det är blå eller grön :angel: men någon av dom är det :D *nu har jagsäkert fel med* ) om man använe rosett på vallack :rofl: visst det skulle säkert genom skådas efter en stund men det är jue i princip samma sak man fejkar nått sopm det inte är :cool:
 
Sv: Rödrosett..

hihi jag vet en som kör travhästar och hon hade ett sto som sparkade som en tok. Hon satte ett Lucia-band i svansen på henne, och det blir en STOOOOR rosett av det, men ÄNDÅ gick folk upp i röven på hästen och det slutade med att hon sparkade en häst. (Den blev som tur var inte skadad)
 
Sv: Rödrosett..

smart ideé dock tror jag pollen reagerar att ha en stor j*vla rosett i röven i hoppningen :D *elelr?* :rofl:
fast igentliegn FATTAR man inte den rosetten är man värd en spark :smirk:
 
Sv: Rödrosett..

:crazy: Jag har med en sparkande häst, men har inte tävlat henne men ska gör 16 juni då jag ska ha en röd rosett.

Men jag känner många som har en röd rosett bara för att få mer plats.
Det är irreterande, för de vet att deras kompisars hästar som har röd rossett inte sparkar och då rider de nära.
Så kommer någon som verkligen sparkar och de hinner inte reagera att de inte är deras kompis och hästen framför börjar sparka

och så svär de som red för nära att den andra ska hålla koll på sin häst. Och att den är ivägen :mad: korkat.:crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 464
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 222
Senast: Nevermind
·
Dressyr Då är vi inne i årets sista månad och de flesta av oss har ridit sista tävlingarna för året och många är nog i full gång med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 180
Senast: aprilia
·
Utrustning Hej på er! I sommar ska jag ut och tävla unghäst och eftersom jag från tidigare erfarenheter (på supersnälla ponnyer dock, inget problem...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: carriemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp