Bukefalos 28 år!

röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

nu röker jag ju inte å har aldrig gjort. men INGEn skulle få röka i vårt stall eller i närheten av hästarna.
 
Sv: röka på hästryggen

Det är rena rama idiotin med rökning till häst:mad::mad:.
Är röksuget så himla mycket viktigare än sin hästs säkerhet och väl och ve. Borde man fundera på varför man har häst egentligen.
 
Sv: röka på hästryggen

hmm jag gör det (har åldern inne) fortfarande, som barn var det ju inte så noga då rökte ju var och varannan både vid och på hästen, men nu så röks det ju inte alls lika mycket överhuvutaget :confused:
och jag kommer nog att fortsätta att röka på hästryggen, och jag har aldrig haft problem av att hästen e stissit eller liknande de e ju bara att släppa ciggen tar kortare tid än att korta tygeln ju om det händer nått (har fått gjort det ett par gånger):rofl:
 
Sv: röka på hästryggen

*kl*
Röker ibland när det e längre turer på hästryggen....men jag röker aldrig vid hästen när jag står på marken....
och ibland har hästtanten överraskat mig...te.x. tände en cigg...röka några bloss sen kom vi till stora vägen(hon e inte trafiksäker med stora fordon som lastbil, traktor, buss osv. så klart kom det en stor lastbil när vi stod vi vägen och var på väg upp, jag slängde den nytända ciggen då jag räknade med en brallande häst....cool lungt stod hon kvar, en annan gång då jag inte rökade mötte vi en buss....tvärvändning, sken i diket och en hel svärdomssalva mot busschaffören som fortsatte gasa tills tanten studsade upp framför honom, då fattade han allvaret och lät oss trava fram till en avfart....min kompis gjorde hela tiden stopptecken så jag skulle kunna palcera henne på ett säkert ställe men det sket han i....han fick fingert i bakspeglen....och området vi möte onom i var 50 men han låg i minst 70...Jävla as...
 
Sv: röka på hästryggen

skulle aldrig falla mig in! skulle heller inte släppa upp någon på min häst som rökte under ridturen!
 
Sv: röka på hästryggen

En liten tanke slår mej då jag läser era inlägg, å det är: Vad i hela friden har ni med det att göra så länge ingen blir skadad eller sårad får man göra vad man vill. Har ni inget viktigare att tjafsa om?
 
Sv: röka på hästryggen

kl

jag röker inte, men skulle jag göra det så skulle det ALDRIG falla mig in att göra det på hästryggen eller nära hästarna öht. Det är en säkerhetsrisk och jag tycker heller inte att det passar i ett stall (det gör det ju aldrig egentligen, men absolut inte i hästmiljö)
 
Sv: röka på hästryggen

Jag förstår inte hur man kan vilja röka när man rider!! Det säger väl sig självt att rökning och hästar inte är någon bra kombination..
 
Sv: röka på hästryggen

Knapplån.


Jag är visserligen inte rökare, men det skulle aldrig falla mig in. Likväl som jag försöker att aldrig prata i telefon, eller göra något annat medans jag rider. Jag rider aldrig bara "seriöst" på bana, och "oseriöst" i skogen, utan varierar och ibland gör jag den mesta träningen ute i skogen. Så länge jag kräver att min häst ska vara koncentrerad och fokuserad så måste även jag vara det. Och då kan jag inte sitta uppe på hästryggen och röka/prata i telefon/whatever.

Att andra gör det är inte mitt problem och helt upp till en själv (så länge de inte skadar hästen, att det skadar de själva hoppas jag att de vet), däremot tycker jag att det är fult.

Och, jag tycker inte om att folk slänger sina cigaretter någon annanstans än i en fimpskål/soptunna, men det är ju sällan man har tillgång till en sådan när man väl är där uppe.. Och jag tvekar på att mer än högst 2% av de som röker på hästryggen ids gå ner för att slänga fimpen på något mer passande ställe än marken.
 
Senast ändrad:
Sv: röka på hästryggen

kl
Skulle jag inte klara en ritt på hästen utan att röka då har jag inte med hästar att göra + att börja tänka på att det är dax att sluta röka :bow:
Jag är rökare och skulle aldrig röka sittandes på min häst :bow:
 
Sv: röka på hästryggen

Skulle aldrig någonsin få för mig att röka på hästryggen eller när jag kör eller. Rökning och hästar går INTE ihop! Vill man röka gör man det innan eller efter rid/körturen. Har man ett sådant fruktansvärt beroende av att röka bör man starkt fundera på att byta intresse! FY!
 
Sv: röka på hästryggen

Jag är rökare, och skulle aldrig falla mej in att röka medan jag sitter på hästen...det ser för illa ut, tycker jag!

Men sen måste man vara lite realistisk i sitt tyckande:)
Vissa har sagt att man utsätter hästen för passiv rökning, när man rider samtidigt som man röker, och det är ju lite löjligt!
Man sitter ju på ryggen för tusan...och inte går röken rakt ner!

Med det sagt...jag tycker:

Ingen rökning medan man sitter på hästryggen, och absolut förbjudet att röka inne i ett stall...såklart!
 
Sv: röka på hästryggen

Jag har aldrig ens testat att röka. så, nej, jag röker inte!!

rökning överhuvudtaget hör inte hemma i närheten av hästar och hästhållning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: röka på hästryggen

he är 14 år så jag röker inte och ska aldrig göra det heller! Usch verkar äckigt, smakar det som det luktar då ska jag verkligen aldrig börja eller smaka men mina kompisar säger att dt inte smakar som det luktar... men men alla tycker olika
 
Sv: röka på hästryggen

jag röker vid enstaka tillfällen på fanny´s rygg. om det är en riktigt lååååååång tur på typ 3 timmar eller så.

stallägaren och en annan som hyr röker i stallet...:cry::cry:
jag skulle aldrig kunna det, för det är ju deras hus och där bor dom, jag skulle inte vilja att nån rökte i mitt hem.
jag blir bara sååååååååååå arg vet inte vad jag skall säga till dom??
 
Sv: röka på hästryggen

jag röker, men skulle inte falla mig in att röka medans jag rider!! Tar en cigg innan jag tar in hästen och slänger INTE fimpen på gårdsplanen!! (måste ju tänka på barn, hundar och katter som kan käka upp de) och som max röker jag två cigg under dom timmarna jag är i stallet!!
 
Sv: röka på hästryggen

*KL*

Jag röker, men inte på hästryggen eller i närheten av häst, stall. Jag menar, nog kan man hålla sig när man är ute o rider :confused:
Sen undrar jag varför folk som inte röker öht känner att dom måste svara? Inget illa menat, bara undrar..:smirk:
 
Sv: röka på hästryggen

jag röker vid enstaka tillfällen på fanny´s rygg. om det är en riktigt lååååååång tur på typ 3 timmar eller så.

stallägaren och en annan som hyr röker i stallet...:cry::cry:
jag skulle aldrig kunna det, för det är ju deras hus och där bor dom, jag skulle inte vilja att nån rökte i mitt hem.
jag blir bara sååååååååååå arg vet inte vad jag skall säga till dom??

Det bli ju lite svårt eftersom det är deras stall, men du kan ju bara be dom att inte röka för att du inte vill att din häst ska få i sig de, det är ju bara onödigt.. går dom inte med på de så gör dom de inte... men de skadar inte att prova.. och jag anser att om man inte försöker fixa till skarer ska man inte klaga heller.. (nu menar inte jag att du gör et.. men ville bara ha det sagt.. ) Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
6 701
Kropp & Själ Om du är socialkonservativ? Kan en företrädare till KD röka på? Kan en SD gå på swingesclub Om du är emot kaptialet? Kan en...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 182
Senast: Sassy
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp