Bukefalos 28 år!

röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

Louise skrev:
Ja, jag såg det nu! Det ber jag om ursäkt för faktiskt! Måste ha tryckt på fel knapp när jag skrev mitt inlägg, för det var verkligen inte riktat rakt till dig!! :( Det var bara rent allmänt.
Tyckte iof att du tog i lite väl, för nåt problem med det har jag inte!
Röker ju själv för 17, och kan inte säga hur många gånger jag sitter där på hästryggen och är röksugen! :crazy:
:p

No hard feelings;)
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
jag röker på mina ridturer kommer fortsätta göra det,vare sig det är passande eller ej eller vad folk anser är fult! jag är vuxen och gör mina egna val *basta* trött på alla pekpinnar om rätt och fel.
finns ingen lag som förbjuder rökning på hästryggen vad jag vet.

mvh Arabizar

Om man nu inte är villig att ta åt sig av vad folk säger här så behöver man inte läsa heller, tror knappast att tråden skapades enbart för att förolämpa en enskilld person. Men det är ju bra att någon reagerar eftersom man verkar känna sig träffad.
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
har rökt i 20 år nu och aldrig skadat mina hästar med glöden/röken eller startat skogsbrand,eller eldat ner några stallbyggnader.

Och jag har kört bil i 30 år och jag har aldrig krockat, kört in i en älg eller kört ner i diket.
Eg dumt att fortsätta med bältet. S U C K.
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
Nej det gör du inte,det är det som är så skönt med att vara vuxen:idea:

Svar på din fråga: Frisk,glad och välmående häst

/Arabizar


Så du ser asså om din häst har sot i lungorna utanpå?
 
Sv: röka på hästryggen

hajjaru skrev:
Och jag har kört bil i 30 år och jag har aldrig krockat, kört in i en älg eller kört ner i diket.
Eg dumt att fortsätta med bältet. S U C K.
Nä, det händer alla andra, inte mig! ;)
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
var ser du att jag skrivit att jag röker i stallet???
har rökt i 20 år nu och aldrig skadat mina hästar med glöden/röken eller startat skogsbrand,eller eldat ner några stallbyggnader.

jag röker på mina ridturer kommer fortsätta göra det,vare sig det är passande eller ej eller vad folk anser är fult! jag är vuxen och gör mina egna val *basta* trött på alla pekpinnar om rätt och fel.
finns ingen lag som förbjuder rökning på hästryggen vad jag vet.

mvh Arabizar

Sa jag det till dig just?
Jag menade så klart dom som gör det. Bara för att mitt medelande hamnade nedanför ditt så betyder inte det att jag riktar det mot dig!!!
 
Sv: röka på hästryggen

Sippus skrev:
Sa jag det till dig just?
Jag menade så klart dom som gör det. Bara för att mitt medelande hamnade nedanför ditt så betyder inte det att jag riktar det mot dig!!!

du svarade på mitt meddelande,då tar jag för givet att du menar mig.
 
Sv: röka på hästryggen

Kardinal skrev:
Om man nu inte är villig att ta åt sig av vad folk säger här så behöver man inte läsa heller, tror knappast att tråden skapades enbart för att förolämpa en enskilld person. Men det är ju bra att någon reagerar eftersom man verkar känna sig träffad.

svarade på den här tråden: Röker du på hästryggen?
och några skrev svar till mig och jag svarar tillbaka.
inte konstigare än så:)
 
Sv: röka på hästryggen

Jag röker oftast, men det blir när jag är så ingen kan se det typ.. Det ser ändå skit illa ut egentligen, men man e ju beroende..

Är dock som fler av er noga med att släcka ciggen..
 
Sv: röka på hästryggen

#KL#

Rökte för många år sen när jag red, till den dan då glöden ramlade av och hamnade under sadeln (ner under vid vojlocken vid framvalvet).:crazy:

Har aldrig suttit av så snabbt och sadlat av, tror inte hästen ens han känna av glöden, och inga brännmärken blev det.
Sen dess röker jag inte på hästrryggen, men brevid kan hända, när vi är ute och går.
 
Sv: röka på hästryggen

usch, rökning är så himla äckligt. fattar inte varför folk vill syssla med sån skit.
 
Sv: röka på hästryggen

Mmmm.... men visst förstår alla varandra bättre på dennna jord med sådan intällning!
Så är det med alla saker här i världen, det finns tre kategorier man kan klassa alla i:

1) de som gör något (röker, äter fisk eller vad det nu handlar om)
2) de som inte gör just detta men som ändå kan acceptera andras beteenden och försöker förstå i stället för att fördöma, kogitiv empati kallas det.
3) De som inte förstår eller accepterar andras göromål.

Jag försöker så ofta som möjligt hammna i grupp 1 eller 2, det underlättar kommunikation och förståelse mellan mig och de som inte är som mig.

Röker inte på hästryggen.
 
Sv: röka på hästryggen

Lickety skrev:
Mmmm.... men visst förstår alla varandra bättre på dennna jord med sådan intällning!
Så är det med alla saker här i världen, det finns tre kategorier man kan klassa alla i:

1) de som gör något (röker, äter fisk eller vad det nu handlar om)
2) de som inte gör just detta men som ändå kan acceptera andras beteenden och försöker förstå i stället för att fördöma, kogitiv empati kallas det.
3) De som inte förstår eller accepterar andras göromål.

Jag försöker så ofta som möjligt hammna i grupp 1 eller 2, det underlättar kommunikation och förståelse mellan mig och de som inte är som mig.

Röker inte på hästryggen.
Tänk om alla hade den inställningen, då skulle världen se bra mycke bättre ut.
Tycker inte om dessa predikande människor som bara kan se saker på ett sätt, sitt eget!
Fram för fler som tänker som du:bow:
 
Sv: röka på hästryggen

Tack! Jag försöker i alla fall, och det gör du också i och med din inställning!
 
Sv: röka på hästryggen

Och med tanke på att "den brevid" får i sig 50% mer gift än den som röker, så borde alla rökare fatta att de är mycket själviska.:p
 
Sv: röka på hästryggen

jag e inte rökare, och om jag var det så skulle det aldrig falla mej in att röka på hästryggen.
 
Sv: röka på hästryggen

knapplån


jag är rökare sen många år.
men jag skulle ALDRIG röka på hästryggen. om jag skulle tappa ciggen på pållen och han bli bränd så skulle jag aldrig förlåta mig själv för att han fick lida för min dumhet :crazy:
(sen ser det illa ut)
lika illa som när en bebis ammar sin rökande mamma!
jag såg det på stan en gång... fy vad illa det såg ut när bebisen fick rök på sig :cry:
 
Sv: röka på hästryggen

Jag skulle aldrig komma på tanken! Men jag vet en som gör det , o inte hoppar av o släcker den:/
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 077
Kropp & Själ Om du är socialkonservativ? Kan en företrädare till KD röka på? Kan en SD gå på swingesclub Om du är emot kaptialet? Kan en...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 312
Senast: Sassy
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp