Bukefalos 28 år!

Rosetter o plaketter

H

Hilona2003

Måste bara fråga

Vad gör ni med era rosetter och plaketter när ni kommer hem i från tävling?

Själv hänger jag upp plaketter på boxdörren så snart vi får tid, rosetterna får stanna i bilen och tas med in i huset, där jag hänger upp dom på väggen i mitt rum...

Hur gör ni?

Hur gör andra?
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketterna åker upp på boxdörren o rosetterna har jag liggandes hemma i bokhyllan. Ska så småningom fixa så jag kan sätta upp dom på väggen, har bara inte blivit av än..
 
Sv: Rosetter o plaketter

Både plaketter och rosetter och ev pokaler ligger i lådor och kartonger. Var jätteduktig i början och satte upp alla plaketter i stallet, rosetterna på väggen i mitt rum och pokalerna på en hylla.

Men så flyttade jag hemifrån och upptäckte att dessa saker DRAR till sig damm..., därför packas allt sånt ner i lådor nu..:smirk:

Är för lat för att sätta upp plaketterna i stallet..:crazy:
 
Sv: Rosetter o plaketter

Haha ja de är ju riktiga dammsamlare!



Undrade bara detta för det är en tjej jag vet som sätter upp rosetter på hästens namnskylt ett par dagar och tar sedan hem det...även rosetter som blivit skickade till henne över post har hamnat på namnskylten ett par dagar... tänkte ifall det bara är jag som ser det som något konstigt, uppsatta endast för skryt liksom... vilket med denna människa inte förvånar mig det minsta, men aldrig hört talas om det tidigare liksom...
 
Sv: Rosetter o plaketter

Jag hänger rosetterna i rummet, perfekt för då syns inte den asfula tapeten :angel:
Plaketterna hänger fint på boxdörrarna. När hästen blir såöd så tar vi ner plaketterna och spikar upp dom på nåhra skåp i stallet där vi har sadel och träns.. Ett skåp till varje häst änsålänge.. Nästa gång vi säljer nån häst så får vi väl börja spika på väggarna ;)
Pokalerna står fint på sin hylla :love:
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketterna ska väl upp på boxdörren ngn gång :p Har inte satt upp dom sedan jag flyttade till nya stallet men får väl ta o fixa det någon dag.

Rosetterna har jag i en ram på väggen, dock har jag inte orkat sätta in de senaste i ramen så dem har jag satt fast i persienerna.
 
Sv: Rosetter o plaketter

Rosetterna hängs upp på väggen här hemma, och plaketterna ska upp på boxdörren men liggen än så länge på en hylla.
Pokalerna står på hyllan med mina badmintonpokaler, men ska snart få en egen hylla. :D
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketter på boxdörren, och rosetter upphängda med de andra ovanför min säng :]
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketter på boxdörren och rosetterna på väggen i sadelkammaren!
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketterna på boxdörren och rosetterna i mammas garage. Eller ja, de hamnar där efter att först ha suttit på boxen ett par dagar så att alla i stallet hunnit se dem och skrivit grattis på min tavla. :p

Sen brukar de också få föra en tynande tillvaro hopknölade i mitt skåp innan jag får tummen ur och tar hem dem men det är en annan historia.
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketterna sätter jag upp i stallet och rosetterna sätter jag upp på väggen i mitt rum
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketter på boxen, rosetter nånstans hemma i en låda (hade dem på väggen innan, men det känns lite väl flickrum just nu), pokaler hemma hos mamma! :D (jag har inte plats)
 
Sv: Rosetter o plaketter

Plaketterna (ganska ovanligt på tävlingar nu tycker jag, vanligare med hederspriser typ grimskaft som man redan har i överflöd) hamnar på stallväggen.
Rosetterna hängde förut på en stor tavla i rummet (ca 1x1,5 meter) men den blev proppfull, så nu ligger de i en kartong i garderoben. Pokaler står i ett vitrinskåp i TV-rummet (men min man ser helst att de oxå hamnar i kartongen i garderoben...)
 
Sv: Rosetter o plaketter

Lite OT kanske, men är det många som vinner pokaler på tävlingar? Jag har tävlat i sex år nu och har aldrig vunnit någon pokal och varit väldigt sällan på tävling där man har haft chansen att vinna pokal.
 
Sv: Rosetter o plaketter

Haha ja de är ju riktiga dammsamlare!



Undrade bara detta för det är en tjej jag vet som sätter upp rosetter på hästens namnskylt ett par dagar och tar sedan hem det...även rosetter som blivit skickade till henne över post har hamnat på namnskylten ett par dagar... tänkte ifall det bara är jag som ser det som något konstigt, uppsatta endast för skryt liksom... vilket med denna människa inte förvånar mig det minsta, men aldrig hört talas om det tidigare liksom...
Men plaketterna är väl lika mycket skryt det? Har aldrig sett ngn hänga upp rosetterna i stallet, men tycker inte det är nåt konstigt... mest opraktiskt, de lär ju ramla ner lätt.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 519
Senast: Dentaku
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 905
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp