Rundsydd nackrem?

Angel

Trådstartare
Har just köpt ett kandar som är jättetrevligt förutom att bridongremmen är lite för lång. Resten av kandaret passar och det går inte att göra fler hål eftersom remmen är rundsydd och ingen ide att byta till en mindre storlek eftersom resten kommer att bli för litet då. Speciellt tyglarna skulle aldrig fungera och det var såpass billigt att jag skulle fått betala mer för bara ett par rundsydda tyglar av samma kvalitet någon annan stans.
Någon som vet om det går att lämna in en rundsydd rem till en sadelmakare för att korta upp den eller om det går att köpa en färdig rundsydd nackrem (med inåtvända spännen för bettet)?
I sista hand så får jag väl se till att få en nackrem i rätt mått uppsydd men det känns som att man kan komma undan på ett mer ekonomiskt sätt med någon av dom andra alternativen.
 
Sv: Rundsydd nackrem?

Går att sprätta upp det rundsydda och göra fler hål. Blir inte supersnyggt såklart med det är ändå uppe på huvudet så det syns inte. Jag gjorde det på ett av mina träns.
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 403
Senast: cherie
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 161
Senast: Tramptass
·
Utrustning Hejsan! Jag har ett 15årigt dressyrsto som med tidigare ägare gått upp till medelsvår A med placering, och med tanke på att jag...
Svar
8
· Visningar
2 218
Övr. Djur Här är svaret jag fick: Lagen gäller för alla!! Men jag har hittat kryphålen :( Hon säger: Föreskrifter är fullt bindande medan...
Svar
5
· Visningar
2 066
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp