Bukefalos 28 år!

Rycka dubben ur dubbdäcken och köra med dem i slutet av säsongen?

Sv: Rycka dubben ur dubbdäcken och köra med dem i slutet av säsongen?

Kan man plocka dubben ur alla fyra däcken, och köra med dem i vår? När det är ungefär som nu, att man egentligen inte behöver dubbdäck, men helst inte vill ha sommardäck heller (pga frosthalka osv).
Jag hade absolut gjort så. :up: Precis som du säger; den här årstiden (och motsvarande i vår) när det inte sällan är minusgrader på morgonen men inte befogat (eller nyss ens lagligt) med dubbdäck.
 
Sv: Rycka dubben ur dubbdäcken och köra med dem i slutet av säsongen?

Har ryckt dubben när dubben varit mer eller mindre slut o kört odubbat tills däcken är lut de senaste 15 åren.

Funkar finfint , sedan håller de ju inte så länge på barmark eftersom blandningen på vinterdäck är betydligt mjukare än sommardäck men funkar gör de...

Använder baksidan på en fil till motorsågskedjan o pilla ur dubben med.

lätt att trycka ner i hålet o bända till o vips så var det klart.:)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 072
Senast: ptr
·
Fordon Får jag köra med sommardäck nu eller måste jag vänta till efter den 31:a Mars? Jag förstår att det är lag på vinterdäck om det råder...
Svar
16
· Visningar
1 312
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 654
Senast: Raderad medlem 6459
·
Kropp & Själ Upptäckte till min irritation att mina framdäck är så slitna att de bör bytas redan nu. Jag hade hoppats på att de skulle räcka säsongen...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp