Bukefalos 28 år!

Ryttare och häst påkörda

Vid halv fyratiden på torsdagseftermiddagen var två tjejer och en häst ute och gick längs med en väg i Vankiva. En av tjejerna red på hästen och den andre gick bredvid. Plötsligt ska en bil kört förbi dem och kört på hästen med den ena sidospegeln. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.nsk.se/2017/10/27/ryttare-och-hast-pakorda/
 
Vid halv fyratiden på torsdagseftermiddagen var två tjejer och en häst ute och gick längs med en väg i Vankiva. En av tjejerna red på hästen och den andre gick bredvid. Plötsligt ska en bil kört förbi dem och kört på hästen med den ena sidospegeln. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.nsk.se/2017/10/27/ryttare-och-hast-pakorda/
Vad är det för jävla idiot som inte håller ut vid passagen och sen inte stanner efter att ha orsakat en olycka?! Hoppas de får tag på föraren. :devil:
 
Samma hände en av ponnyerna i våras, kompisen red och jag gick bredvid. Kommer en bil alldeles för fort bakifrån, mitt i vägen (relativt smal grusväg). Hästen blir givetvis upprörd och vänder rumpan till, trycker in spegeln och "sätter" sig mot passagerardörren. Föraren blåste glatt vidare.. Vi hann memorera regnummer, så vi ringer polisen. Får till svar att ingen anmälan kan göras om det inte finns synliga skador på häst eller ryttare.. :meh: Hade det varit en barnvagn tror (och hoppas!) jag att det hade resonerats annorlunda. Fick i alla fall reda på att tanten som körde var över 90 år...

Hoppas de drabbade i artikeln kommer längre i sitt fall! Så jäkla trist att hästfolk inte kan vistas säkert bland andra trafikanter..
 
Samma hände en av ponnyerna i våras, kompisen red och jag gick bredvid. Kommer en bil alldeles för fort bakifrån, mitt i vägen (relativt smal grusväg). Hästen blir givetvis upprörd och vänder rumpan till, trycker in spegeln och "sätter" sig mot passagerardörren. Föraren blåste glatt vidare.. Vi hann memorera regnummer, så vi ringer polisen. Får till svar att ingen anmälan kan göras om det inte finns synliga skador på häst eller ryttare.. :meh: Hade det varit en barnvagn tror (och hoppas!) jag att det hade resonerats annorlunda. Fick i alla fall reda på att tanten som körde var över 90 år...

Hoppas de drabbade i artikeln kommer längre i sitt fall! Så jäkla trist att hästfolk inte kan vistas säkert bland andra trafikanter..

Men fy vad dåligt att det inte går att anmäla:crazy: Borde åtminstone vara vårdslöshet i trafik när man beter sig så!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst med ryttare blev under lördagen påkörd av en personbil. Olyckan hände på en minde väg i Åskloster i höjd med Bäck och larmet kom...
Svar
10
· Visningar
2 311
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 184
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med ryttare blev strax efter kl 13 påkörda av en bil i Hol utanför Vårgårda. Det ska inte vara några personskador, men det är...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp