Bukefalos 28 år!

Ryttarlicens osv?

fridiz

Trådstartare
Är en ovan tävlingsryttare och har aldrig tävlat lokalt innan. Jag har grönt kort, men ingen ryttarlicens. Har fått frågan att tävla en ponny för att vi visste en tävling som ska hållas 23 Mars som ligger i närheten då vi kan gå dit, eftersom ponnyn är mkt svårlastad. Är jag alldeles för sent ute med att beställa ryttarlicens? Hade tänkt beställa engångslicens då jag inte vet om jag vill fortsätta.
Sen det här med grönt kort, har tagit det och på tdb står det att jag har grönt kort. Men är det några papper som behövs? För har i alla fall inte fått hem några papper ..

Haha, jag är inte klar än. Vad är det hästen ska ha med sig på tävling? Vilka papper och ska den också ha någon licens?

Mycket tacksam för svar / Frida :)
 
Sv: Ryttarlicens osv?

Man får inte hem några papper, varken för grönt kort eller licens utan allt ligger i TDB

Har du pengar på ditt TDB-konto aktiveras licensen direkt

Ponnyn måste också har licens, köps också via TDB. Antar att ägaren sköter den biten? Har ponnyn tävlar högre än lokalt tidigare och har livstidslicens behövs den bara aktiveras kostar ingenting.

Din och hästens licens måste vara betalda innan du kan anmäla till tävlingen

Till tävlingen måste du ha med dig vaccinationsintyget. Tips är att kolla alla datumen, ända bak till grundvaccination, i god tid innan tävlingen så du inte står där tävlingsdagen och inte får starta pga att vaccinationen är fel.

Se också till att du har tillräckligt med pengar till anmälningsavgiften på ditt TDB konto. Många glömmer den lilla avgiften på 10 kr som förbundet tar ut per tävling och då går inte betalningen igenom och din start blir struken
 
Sv: Ryttarlicens osv?

Som ryttare så ska du ha grönt kort(vilket du redan har) och ryttarlicens( ta endags licens, enklast om man inte vet om man kommer tävla mer än 5ggr om året).

Ponnyn ska ha pass, vaccinations intyg och mätintyg.

Ordna allt i god tid så ni är klara för start och kan fokusera på allt annat runt tävlingsplatsen och själva banan.
 
Sv: Ryttarlicens osv?

Gör en profil på TDB och beställ din och kusens licens där. Sen är det bara att anmäla och tuta och köra:)!
 
Sv: Ryttarlicens osv?

KL

Nu kanske jag ställer en dum fråga men är det inte precis såna här saker man får lära sig när man tar grönt kort? Eller har dessa kurser ändrat sig sedan jag tog mitt för 10 år sedan? ;)
 
Sv: Ryttarlicens osv?

Well, när jag tog grönt kort 1995 så fanns det inga instruktioner om hur TDB skulle fungera 2014 ;) Så jag fick lära mig detta på egen hand...
 
Sv: Ryttarlicens osv?

Du måste vara medlem i en klubb och sedan söka om licens i den via tdb. Meddela klubben att du betalt in och att dom ska godkänna licensen, många gör det online. Det kan ta tid, så beställ redan nu.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 433
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny här på bukefalos så jag kanske inte gör alla rätt. Om mitt inlägg ligger i fel forum så får ni gärna flytta det...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Ioxia
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 565
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp