Bukefalos 28 år!

Ryttarmeddelanden

Rugge

Trådstartare
Hej
Dum fråga kanske, men vart på equipe hittar man ryttarmeddelanden och banskissen?
 
Sv: Ryttarmeddelanden

För de tävlingar jag varit och är anmäld till, har det varit länkat via översikten i TDB. Anläggningsskisserna har funnits på respektive arrangörs hemsida som man funnit den vägen.
Ryttarmeddelandena har jag hittat i TDB via propositionerna, länkade. Eller hänvisning till arrangörens hemsida.

Jag har endast kollat dressyrtävlingar.
 
Sv: Ryttarmeddelanden

Banskisserna har jag aldrig varit med om att de har funnits annat än på tävlingsplatsen, en stund innan respektive klass startar.

Undantaget vissa stora internstionella tävlingar där de funnits på nätet för publikens skull. Ordet "banskiss" fanns på equipe (längst till höger på raden för klassen) för någon klass i Falsterbo, men klickade man där fick man resultatlistan... Om det var meningen att det skulle finnas banskiss så tror jag det var för publikens, inte de tävlandes skull.
 
Sv: Ryttarmeddelanden

Banskisserna har jag aldrig varit med om att de har funnits annat än på tävlingsplatsen, en stund innan respektive klass startar.

Undantaget vissa stora internstionella tävlingar där de funnits på nätet för publikens skull. Ordet "banskiss" fanns på equipe (längst till höger på raden för klassen) för någon klass i Falsterbo, men klickade man där fick man resultatlistan... Om det var meningen att det skulle finnas banskiss så tror jag det var för publikens, inte de tävlandes skull.

Oj då.
Som sagt, de tävlingar där jag är anmäld, som är små lokala dressyrtävlingar, har anläggningsskissen utlagd på arrangerande klubbs hemsida.
Exempelvis Trossnäs Fältrittklubb eller Rudskogens Ryttarförening.
 
Sv: Ryttarmeddelanden

Ser att jag kanske har svarat "vid sidan av".
Equipe har jag inte varit inne på, utan via Tävlingsdatabasen. Och då som jag beskrivit: länkar till arrangerande förenings hemsida.
 
Sv: Ryttarmeddelanden

Det varierar väl från klubb till klubb, vi brukar göra så att ryttarna inte behöver gå in på hemsidan, utan lägger upp alla info i Equipe (ryttarmeddelande, anläggningsskiss osv). Däremot så brukar banskisserna när det gälller hoppning bara finnas på tävlingsplatsen (men då har vi bara lokala hopptävlingar).
 
Sv: Ryttarmeddelanden

*KL*

Anläggningsskiss och banskiss är inte samma sak. Anläggningsskissen ska alltid finnas länkad i propositionen och är en "karta" över anläggningen där man ser vad som är hästområden respektive publikområden, det är en säkerhetsgrej, helt enkelt.

Banskissen visar hur hoppbanan ser ut, antal hinder, var de står, tempo, maxtid, bedömning osv. De sitter uppsatta på olika platser på tävlingsplatsen, oftast vid sekretariatet och vid insläppet, t ex. I vissa fall (inte bara stora internationella tävlingar, det har mer med vilken som är banbyggare att göra) så läggs de ut före tävlingen på Equipes sida för tävlingen.

Det ska även framgå i propositionen var man kan hitta ryttarmeddelandet.

/Lady_S
 
Sv: Ryttarmeddelanden

Nu har jag sett att equipe har banskisser på fler tävlingar (bl a SM). Men har själv endast stött på (mer eller mindre bra) handritade skisser på tävlingsplatserna.
 
Senast ändrad:
Sv: Ryttarmeddelanden

Jo, det beror mest på om banbyggaren använder ett ritprogram för att göra banorna. Gör den det så kan det finnas banskisser på Equipe även på lägre nivå. Equipe tillhandahåller funktionen, banbyggaren väljer om den vill använda den eller inte.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
976
Senast: Roheryn
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 383
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp