Så dumt. Var ska man börja?

Nej, det behöver inte finnas en gnutta varg i den, men jag tycker det är riktigt illa att han alls tror/säger det... Dumt föder dumt.

Kan inte påstå att jag är överraskad av en SD-politiker som är en korkad naturromantiker också. :banghead:
Ja onekligen så skjuter han ju sig själv i foten genom att säga till sina grannar att han har en varghybrid i huset. Sen är det ju illa att man har så dålig koll på sin hund oavsett om det är varg eller inte.
 
Man får ju ha de avlade grävlingarna för grytträning som husdjur och de blir tydligen väldigt tama, men de stinker också som tusan så vene om man skulle vilja ha ett som husdjur ändå ;) Man får alltså inte gå ut i skogen och ta en grävlingunge ur ett gryt och göra tam utan endast använda de som är födda av tama föräldrar osv ^^
 
Så kan det vara, men det känns ändå så korkat att skriva att det är okej med grävling som husdjur. Det betyder att vem som helst kan skaffa och knata omkring med den i området. Kanske jag skulle ha en som komplement till mina jyckar;)

Jag misstänker att det vore en, hm, självrensande idé. De som får för sig att prova kommer att själva välja att inte utnyttja möjligheten ganska snabbt. :D
 
Detta kom givetvis upp här hemma i dag och sambon berättade att han levt en kortare period med en person som ägde två wolfdogs. Importerade saker.
Han beskrev dem trots låga procent varg som otäcka djur. Att den lilla procenten märktes tydligt. De var asociala, svåra att föra och allmänt vresiga. De hade ett helt annat beteendemönster än de övriga hundarna och gick snabbt in i flocktänk. Han sa att han hade alltid ögon i nacken med dessa omkring sig. Ägaren hade även en annan ras och var mycket kompetent. Så han anser att problemet låg i mixen.
Bäst att tillägga att han älskar vargar och vi har själva schäfrar men mixen anser han är fullkomligt vansinnig.
 
Är inte speciellt insatt i hund- och varggenetik. Men är det inte så att majoriteten av de populära hundraserna idag faktiskt inte härstammar direkt från varg utan från andra hunddjur som t.ex. Dingo och liknande vildhundar som man domestiserat genom åren? Jag minns inte vart jag läst/hört det, men det ploppar upp i mitt minne när jag läser den senaste artikeln.
 
Kollade föreläsningspowerpoint från kursen i etologi jag nyligen läst inom min utbildning- vi hade nämligen en föreläsning om domesticering, och där nämns endast vargen som ursprung till hunden.

Efter en snabb googling läste jag mig också till att Dingon tros härstamma från hundar som togs till Australien från Sydostasien då hundarna fortfarande var relativt "vilda" (dessa hundar härstammade alltså också från gråvarg).
 
Nu kan jag inte länka på mobilen men det finns säkert någon hjälpsam Bukefalist som kan göra det.
Läste precis i en av de större blaskorna om SD´s Oscar Sjösteds "hund" och dennes attack på ett barn. Igen.
Allt är så korkat i mina öron att jag vet inte var jag ska börja men bara "rasen", korsning mellan varg och Schäfer. Om det nu ens är sant. Sen hans argument till att skaffa just denna korsning "Det är sociala djur därför ville vi ha en" :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Hans komentar angående attacken: "Det är bara en valp och valpar hälsar så" :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Han hävdar att hunden var i en kätting. Man kan ju undra varför man behöver ha en kätting på en sjumånaders valp? Man kan ju också undra hur en sjumånaders valp kan dra sönder en kätting som han påstår? Vad ska isf hålla denna hund fast när den är vuxen :confused:

Vad ska det bli av detta?
Aska
 
Är inte speciellt insatt i hund- och varggenetik. Men är det inte så att majoriteten av de populära hundraserna idag faktiskt inte härstammar direkt från varg utan från andra hunddjur som t.ex. Dingo och liknande vildhundar som man domestiserat genom åren? Jag minns inte vart jag läst/hört det, men det ploppar upp i mitt minne när jag läser den senaste artikeln.

Urfadern till tamhund är en "varg" så vitt man vet, men inte det djur vi har i våra skogar idag. Om jag minns rätt var det en asiatisk art i ca 15-kgs-klassen.
 
Förstår föresten inte varför hybriden (vägrar kalla det hund) ska ha halsband istället för sele. En bra utpassad sele sitter väl säkrare än ett halsband :confused:
 
Förstår föresten inte varför hybriden (vägrar kalla det hund) ska ha halsband istället för sele. En bra utpassad sele sitter väl säkrare än ett halsband :confused:
Nä det förstod inte jag heller. Håller med i ditt första inlägg också.
Sen blir jag irriterad att det känns som att det görs skillnad på "svensson" och politiker. Tycker att man så ofta läser om hundar som blir avlivade pga ett bett, varför ska den här räcka med att ha munkorg? De kunde ju de hundarna fått också? Kanske är färgad av att en bekants hund blev avlivad. Det var ord mot ord. Den hunden kunde väl få ha munkorg/liknande straff som den här?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 823
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Har en pudel/cocker-korsning på 3 mån som jag badar då och då. Första gångerna torkade jag med handduk sådär halvtorrt och så sprang...
Svar
14
· Visningar
11 249
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp