Så himla glad!! :)

SandraM

Trådstartare
Har nog fått en av de bästa julklappar man kan få (hoppas jag)!!! ;)

Min hund en Bullterrier på 14 månader, som vi tog som en pmplacering då han var 6 månader. Han gick igenom besiktningen ua. Men vi har haft problemet att han inte velat gått, blev senare rejält halt. Röntgad flera gånger men inte hittat något. Jag har trott på tassarna då han varit beroende av underlag. Men inget vet har riktigt kollat, inte förrän vi bytte klinik på grund av flytt!

Där upptäcktes även att han hade borelia och troligen gått med det väldigt länge, redan hos de gamla ägarna. Men hältan hittade de inget var ifrån de skulle komma, så hem med smärtstillande och antiinflammatoriskt. Hjälpen fick vi av andra bulle ägare. Han hade hårda trampdynor och vi har filat i 6 månader nästan. Fick bort de hårda på alla tassar utom en som har krånglat länge!

Men så i början på veckan fick han jätte ont. Jag fick inte ens kolla på tassen. Han fick en smärtstillande så jag fick titta, trampdynan såg konstigt ut. Så jag filade lite och ut kom en sten :eek: Tänk om den suttit där alla dessa månader? Det har alltså tagit oss över 6 månader att komma ner till den!! Nu har han en helt annan energi på promenaderna, och jag hoppas att det är stenen som var problemet.

Vi har varit beredda på operation av dynan, men nu hoppas jag allt är över och att man lilla kille kan få leva ett helt smärtfritt liv!! :love:

486415_10150999353321927_2070311158_n.jpg
 
Sv: Så himla glad!! :)

Det tycker jag med! Har varit helt inställd på operation, och ev. amputation av tån. Så ingen är gladare än jag, eller jo Bobby är nog lycklig han med!! Om han nu äntligen kan gå utan att det gör ont i varje steg!! :)
 
Sv: Så himla glad!! :)

Men OJ! Vilken julklapp! Grattis, hoppas att han håller sig frisk och glad nu framöver. Söt var han!
 
Sv: Så himla glad!! :)

Oj vad läskigt :eek: syns inte sten på röntgen?

Men jösses vad skönt att det verkar ha löst sig!! Bästa julklappen!
 
Sv: Så himla glad!! :)

Oj vad läskigt :eek: syns inte sten på röntgen?

Men jösses vad skönt att det verkar ha löst sig!! Bästa julklappen!

Tydligen så syntes inte den stenen. Tassen är röntgad 2 gånger utan resultat. Men detta kan ju vara orsaken till varför smärtstillande inte gett full effekt!

Men nu hoppas jag han blir helt bra :)
 
Sv: Så himla glad!! :)

Så läskigt! MEN så skönt att ni verkar ha hittat orsaken till problemet :bump: Inte första gången jag hör om stenar som kommit in i tassar men faktiskt inte synts på röntgen... Helmärkligt att det kan bli så.
 
Sv: Så himla glad!! :)

Oj vad läskigt :eek: syns inte sten på röntgen?

Men jösses vad skönt att det verkar ha löst sig!! Bästa julklappen!

Sten är röntgentätt. Min äldsta tog ut sandkorn ur en trampdyna i början av sommaren och det syntes på röntgen. Men då var vi ju redan innan röntgen säkra på att det satt något där, vilket påverkade hur röntgen genomfördes. Felaktig vinkel, att tårna inte separerats ordentligt vid röntgen kan ha gjort att stenen inte syntes. Ibland måst man nästan veta vad man letar efter för att hitta det.
 
Sv: Så himla glad!! :)

Det känns helt underbart!! För när han var 7 månader och nästan hoppade på 3 ben och inget veterinär verkade komma på vad felet var. Och när han inte blev mycket bättre var vi nästan ett tag inne på avlivning, jag vill inte ha en så ung hund ska gå och lida och ingen hittar felet!

Men så kom vi i kontakt med en uppfödare till Bullterrier som verkligen hjälpt mig och det är hennes förtjänst att Bobby är så bra idag som han är!! :)

Så från avlivning, var jag inne på amputera tå, nu är jag inne på att han ska ha livet i behåll, tån kvar och ändå vara frisk och må bra! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 448
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 502
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 469
Kropp & Själ Jag har haft ont i halsen sen mitten av april, jag har varit på vårdcentralen ett antal gånger och igår fick jag komma till...
2
Svar
34
· Visningar
2 201
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp