Bukefalos 28 år!

så orolig!!

milan

Trådstartare
Hittade en knöl på min amstaff hane som är 10 månader. Någon sa att de kunde röra sig om en juvertumör!!!
Har läst om dessa tumörer hela dagen idag, men de verkar mest vara vanligast på tikar vad jag fattar de som.
Finns det någon därute som har erfarenhet om detta? Skulle vara mycket tacksam då jag är sjukt orolig :(
 
Hittade en knöl på min amstaff hane som är 10 månader. Någon sa att de kunde röra sig om en juvertumör!!!
Har läst om dessa tumörer hela dagen idag, men de verkar mest vara vanligast på tikar vad jag fattar de som.
Finns det någon därute som har erfarenhet om detta? Skulle vara mycket tacksam då jag är sjukt orolig :(
Det låter nästan som en fettknöl när det är på en så pass ung hund, men ta den till en veterinär och kolla för säkerhetsskull. Alla knölar kan vara bra att få bedömda. Har den vuxit något på senare tid? Min hund har också en knöl, veterinären sa att jag skulle mäta den och hålla koll. Den är oförändrad i storleken sedan 3 år, så därför har man låtit den sitta kvar.
 
Om det nu är en tumör så kan man operera bort den, veterinärerna gör dessa ingrepp så pass ofta att du inte behöver oroa dig. Låt oss hålla tummarna att det är en enkel fettknöl :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Sel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 822
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp